مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

غذای سگ Fidar Patira و مراقبت از سگ ها

جمعه, ۲۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۱۳ ق.ظ

چرا برخی از مردم غذای خانگی را به غذای آماده سگ ترجیح میدهد؟

امروزه غذای سگ را می‌شود به راحتی به صورت آماده از  فروشگاه حیوانات، کلینیک‌های دامپزشکی و پت شاپ اینترنتی به راحتی تهیه کرد اما باز هم خیلی افراد مخصوصاً در کشور ما ترجیح میدهند غذای خانگی و همان غذایی که خود مصرف میکنند را به سگشان بدهند.
شاید دلیل رواج داشتن این موضوع تو کشور ما بخاطر این دلایل باشه:
۱- افراد فکر می‌کنند نیاز غذایی بدن سگ ها مانند خود ما انسان هاست
۲- بسیاری از افراد به قیمت مواد غذایی مخصوص سگ نگاه میکنند و فکر میکنند غذای خانگی ارزان تر و به صرفه تر است.
۳- افراد تجربه زیادی در نگهداری از حیوانات خانگی ندارند.
۴- گاهی افراد فکر میکنند غذای خانگی برای سگ از کیفیت بالاتری برخوردار است

 آیا غذای خانگی سگ آپارتمانی را بیمار میکند؟

به احتمال زیاد بله! غذاهای خانگی برخی از ویژگی های اساسی مورد نیاز سگ های آپارتمانی را ندارند.
غذای سگ‌ها باید حاوی گروه های غذایی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری (امگا ۳ و ۶) به مقدار کافی باشد. نژادهای آپارتمانی به علت حساسیت بیشتر نگهداری بیشتر به این موارد حساس هستند و کم یا زیاد بودن این مواد غذایی توی رژیم غذایی سگ، در طولانی مدت باعث ایجاد بیماری میگردد.

آیا میتونیم از پا و اسکلت مرغ برای غذای سگ ها استفاده کنیم؟

خیر، این اشتباهی رایج است اما پای مرغ نه تنها برای سگ ارزش غذایی خاصی ندارد بلکه ممکن است با گیر کردن در مری و مجرای گوارشی سگ را با مشکلات فراوانی روبرو کند.

غذای سگ Fidar Patira

رژیم غذایی سگ‌های کوچک مثل پامرانین، شیتزو تریر و … باید مبتنی بر ویتامین‌ها، مواد معدنی، غلات و سبزیجات باشد و نیازی نیست که بخش زیادی از غذای آن ها گوشت و مواد پروتئینی باشد و به غیر از غذای های گفته شدی غذای اماده نیز مناسب بوده و غذای سگ Fidar Patira نیز یکی ار همین غذهای اماده مناسب و با کیفیت است. 

رژیم غذایی سگ‌های متوسط شامل چیست؟

این سگ ها نیاز به خوردن مقادیر بیشتری از اسیدهای چرب و مواد معدنی و پروتئین ها دارند و باید از هر کدام تقریبا به مقدار مساوی به رژیم سگ اضافه کرد. اما سگ های متوسط چون اغلب فعالیت زیاد و معده کوچکی دارند بهتر است تعداد وعده های غذایی بیشتری را باید مصرف کنند.

غذای سگ‌های بزرگ و نگهبان و گارد چیست؟

رژیم غذایی سگ هایی مثل ژرمن شپرد، روتوایلر و گلدن رترییور طیف گسترده‌ای از مواد غذایی رو شامل میشود. این سگها اغلب خیلی فعال هستند و به همین دلیل نیاز به پروتئین بیشتری دارند. رژیم غذایی مناسب برای این سگ‌ها باید شامل پروتئین زیاد، فیبر، کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی است.

مقدار و حجم غذای سگ در روز چقدر باید باشد؟

حجم غذای سگ تا حد زیادی به سن، نژاد، میزان فعالیت و وضعیت سلامتی‌ بستگی داشته بهتر است در این مورد با دامپزشک مشورت کنید.
اما به طور کلی توله‌ها تا یک سالگی به ۳ تا ۴ وعده غذا در روز نیاز دارند. اما در یک سالگی که به بلوغ میرسند باید دفعات غذا خوردن را به دو بار در روز کاهش بدهید.
و یک سگ بالغ به ازای هر یک کیلوگرم وزنش به ۱۱ گرم غذا نیاز دارد. یعنی اگه سگ شما ۲۵ کیلوگرم وزن داشته باشد ۲۷۵ گرم نیاز روزانه اوست که بهتر است در دو وعده در طول روز به او داده شود.

انواع غذاهای آماده سگ کدامند؟

در حال حاضر غذاهای تجاری به دو شکل غذای خشک و غذای تر یا غذای کنسروی (پوچ) در بازار موجود است.

بهترین غذای خشک سگ چیست؟

این غذاها در ظاهر شبیه بیسکویت های قهوه ای رنگ و ریز هستن که در واقع از ترکیب مواد غذایی مخلوط شده و خشک شده تشکیل شده‌اند وتنها بین ۶ تا ۱۰ درصد رطوبت دارند.

غذای کنسروی (تر) سگ چیست؟

کنسرو سگ مانند غذای خشک، مخلوطی از مواد غذایی اولیه است ولی میزان رطوبت آن بیشتر از غذاهای خشک و بین ۶۰ تا ۸۰ درصد است و از نظر ترکیبات در اکثر مواقع پروتئین یا چربی بالاتری نسبت به غذای خشک دارند.
غذاهای کنسرو شده تا قبل از بازگشایی در آن استریل بوده و سگ ها از خوردن این نوع غذا بسیار لذت میبرند.

تفاوت غذای خشک و غذای کنسروی سگ چیست؟

غذای کنسروی سگ خوش خوراک‌تر است، اما قیمت بالاتری دارد و اگر زیاد و مداوم مصرف شود منجر به مشکلات دهان و دندان مثل بوی بد دهان و پوسیدگی دندان می‌شود. همچنین این نوع غذا پس از باز شدن باید بلافاصله استفاده شود تا از فساد آن جلوگیری به عمل آید.
در مقابل غذای خشک سگ تمیزترین و شاید بهترین شیوه برای غذادهی به سگ است. این نوع غذا حتی پس از ساعت‌ها می‌تواند سالم و تازه بماند و همچنین جویدن غذای خشک به سلامت دندان سگ کمک کرده و در عمل کار مسواک را برای سگ انجام می‌دهد.
غذای خشک سگ مواد مغذی بیشتری داشته و برای رژیم غذایی روزانه سگ مناسب‌تر است.
از نظر قیمت، غذای خشک بسیار به صرفه‌تر و اقتصادی‌تر از انواع دیگر غذاهای سگ است.

غذای خشک یا تر، کدام یک برای سگ شما بهتر است؟

دامپزشکان توصیه می‌کنند که رژیم غذایی خوب و مناسب برای سگ بهتر است ترکیبی از غذای خشک و غذای تر باشد اما در مورد اغلب نژادهای سگ باید ۸۰% رژیم غذایی از غذای خشک تشکیل شده باشد.

غذای سگ ایرانی بهتره یا خارجی؟

هر دو برندهای خوب و با کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهند اما به علت وجود محدودیت‌های ارزی و قیمت بالای دلار برندهای خارجی معتبر کمتر در دسترس بوده و اقبال برای برندهای ایرانی با کیفیت و قیمت پایین‌تر بیشتر شده است. البته فراموش کنید که در خرید محصولات به خاطر قیمت خیلی پایینتر دچار اشتباه و خرید غذای سگ بی کیفیت نشوید.
اینکه شما کدوم محصول را می‌خواهید برای سگتان بخرید بستگی به بودجه و هزینه‌ای دارد که می‌توانید ماهانه برای سگتان هزینه کنید

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۵
شاه پسند عتذتی

دیجی پت

غذای سگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی