مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

خرید غذای سگ شیتزو و تغذیه مناسب آنها

چهارشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۷ ق.ظ

سگ شیتزو

شیتزوها اصالاتا تبتی هستن. راهب های تبتی هزاران سال از این نژاد سگ نگهداری میکردن. علت محبوبیت شیتزو ها در بین راهبان تبتی وفاداری و قابل اعتماد بودن این سگ ها بود. البته شیتزوهای اون زمان سگ های نگهبان خوبی هم محسوب میشدن. نژاد سگ شیتزو یکی از بهترین نژاد سگ ها هستش که می تونین از اون در آپارتمان‌تون هم نگهداری کنین؛ این سگ دارای فیزیک بدنی منحصر به فردی هست و هوش خیلی مناسبی برای یادگیری و تربیت داره و این یعنی برای تعلیم سگ شیتزو خیلی با مشکل مواجه نمیشین.

شکل ظاهری و مشخصات نژادی

سگ نژاد شیتزو یک سگ کوچک با پوزه بسیار کوچکی نسبت به سگ های دیگر است چشم های این سگ معمولاً تیره و گود رفته می باشد. یکی از مهمترین ویژگی ها در شناسایی شیتزو موهای بدنش می باشد. شیتزو دارای مو های نرم ضخیم و بسیار بلند است که جزء ویژگی های نژادی حیوان است. این حیوان دارای گوش های افتاده ای می باشد. این گوش ها به وسیله مو های پر مانندی پوشیده شده است. یک دم پشمالو در انتهای بدن دارد.

مو های جلوی صورت و پیشانی حیوان معمولاً بسیار بلند می شود. به همین علت مو ها را با یک روبان بالای سرش می بندند که سگ بتواند به راحتی اطرافش را ببیند.
سگ نژاد شیتزو از نظر جثه سگی است که طول بدنش از ارتفاع آن بسیار بیشتر است و در صورت بلند بودن مو ها به نظر می رسد که روی زمین می خزد.

چه مکمل هایی برای حفظ بهداشت دهان و دندان سگ مناسب است ؟
استفاده از این مکمل ها برای مراقبت از دهان و دندان سگ تان مناسب است:

کوآنزیم Q10: سگ های با مشکلات دهان و دندان به احتمال زیاد دارای لثه های قرمز و متورم هستند و گاهی اوقات خونریزی لثه در آن ها اتفاق می افتد. کوآنزیم Q10 کمک می کند تا لثه بهتر و سریعتر درمان شود.
اسیدهای چرب امگا-3 :اسیدهای چرب اثرات ضد التهابی دارند و نتایج مفیدی برای التهاب لثه از آن ها دیده شده است.
پروبیوتیک ها :در دهان و حفره دهان و بخشی از دستگاه گوارش موثر اند.
نقش حیاتی در تقویت ایمنی بدن و کاهش التهاب مزمن دارند.استفاده از پروبیوتیک ها به عنوان مکمل برای حمایت از بهداشت دهان و دندان کمک کننده است.
عصاره دانه گریپ فروت :ضدعفونی کننده طبیعی است و می تواند به صورت خوراکی و موضعی مورد استفاده قرار گیرد .حتی در غلظت کم آن هم اثرات ضد میکروبی قابل توجهی دارد.
همیشه قبل از استفاده از آن باید آن را رقیق کنید.این عصاره برای تمیز کردن دندان های سگ باید به این صورت مصرف شود که یک تا شش قطره از آن را در پنج اونس از آب بریزید و آن را رقیق کنید و به لثه و دندان او بزنید.
موم زنبور عسل : غنی از مواد ضد التهابی و ضد میکروبی است و خواص بسیار عالی برای آلودگی لثه و دهان و زخم دارد.(برای درمان لثه های ملتهب سگ یک قطره از آن به ازای هر پوند از وزن بدن سگ توصیه می شود.)
ویتامین: C ویتامین C باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود به طوری که بدن می تواند به مبارزه با باکتری های موجود در دهان بپردازد.

نکاتی در رابطه با تغذیه سگ شیتزو

نکته ای مه در رابطه با سگ شیتزو بسیار با اهمیت و مهم هست این است که به هیچ عنوان غذای این سگ را به سرعت تغییر ندهید بلکه به تدریج و اندک اندک آن را با مقدار کم طی چند روز تغییر بدهید مخصوصا در سنین پایین این حیوان و همواره نیز سعی نمایید که از دادن غذاهای بی کیفیت خود داری نمایید .

 

خرید غذای سگ شیتزو

این حیوان میل زیادی به خوردن غذا دارد حتی با وجود سیری به همین دلیل مهم هست که شما مراقبت نمایید که سگ شیتزوی شما بیش از حد غذا مصرف نکند زیرا که این مورد سبب چاق شدن و معده دردش خواهد گردیدخرید غذای سگ شیتزو یکی از موارد مهمی می باشد که در سلامتی و رشد هر چه بهتر سگ نقش اساسی را ایفا می کند و باید در خرید غذای این نوع سگ باید دقت کرد. 

 

تغذیه سگ نژاد شیتزو:

چگونه غذاهای مناسب برای سگ شیتزو خود انتخاب کنیم؟
اگر شما هم صاحب یک سگ شیتزو هستید باید مطمئن شوید که مواد غذایی مناسب برای سگ کوچک خود انتخاب کنید.
سلامت کلی این سگ نیز به طور مستقیم مرتبط با مواد غذایی است که شما به او می دهید.
سیستم گوارش اولین خط دفاعی است که در برابر سمومی که وارد بدن می شوند از بدن دفاع می کند.
متاسفانه شیتزو مستعد ابتلا به آلرژی غذایی و عفونت های گوارشی و مشکلات دهان و دندان و عفونت های پوستی می باشد.
با تغذیه مناسب می توان به کاهش این بیماری ها پرداخت.شیتزو اگر مواد مغذی مناسب و یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد کمتر به این بیماری ها مبتلا می شود.غذاهایی که شما برای سگ تان انتخاب می کنید با توجه به صفات ژنتیکی, سلامت, سن, وزن و سطح فعالیت او می تواند تغییر کند.
اینها همه سوالات خوبی هستند که باید بر اساس آن تصمیم بگیرید.شما نیاز به بهترین تصمیم گیری بر اساس آنچه شما می دانید و آن چه برخی از کارشناسان می گویند،دارید.
در زیر برخی از موضوعات که حاصل تحقیقات متعددی بوده است و به شما کمک کند تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید اورده شده است.
بسیاری از مواد غذایی حیوان خانگی و محصولات در بازار وجود دارند که ادعا می کنند به خوبی یک رژیم غذایی متعادل و سالم  را برای سگ شما فراهم می کنند.اکثر برندهای غذاهای سگ ادعا می کنند که شامل ویتامین های مورد نیاز روزانه و مواد مغذی هستند که بهترین انتخاب برای سگ شماست.
چگونه بفهمیم که مواد غذایی حیوان خانگی مان واقعا جز بهترین ها را برای  شیتزو است ؟ اولین چیزی که مهم است و همه صاحبان حیوان خانگی نیاز به انجام آن دارند این است که چگونه برچسب های مواد غذایی سگ ها را بخوانیم. هنگامی که دقیقا بدانید که چگونه برچسب های مواد غذایی را بخوانید، می توانید کیفیت مواد غذایی تهیه شده را تعیین کنید.
دستورالعمل کلی تغذیه ای برای سالم نگه داشتن شیتزو خود:
براق ماندن پوشش و موی سگ تان،قوی ماندن دندان ها و لثه های سالم تحت تاثیر تغذیه سگ شما است.
همیشه مطمئن شوید که سگ شما هر روز آب شیرین برای نوشیدن داشته باشد.مصرف آب کمک می کند تا به سیستم گوارشی کمک شود و به حفظ درجه حرارت بدن او منجر شود.
عدم استفاده از کاسه پلاستیکی برای غذا و آب او به عدم رشد باکتری ها کمک می کند.
اگر می توانید از کاسه های چینی برای ظرف غذای او استفاده کنید.
شیتزو ها مستعد ابتلا به چاقی هستند و شما باید مراقب او باشید.
هرگز به سگ خود سرخود ویتامین ها یا مکمل های معدنی ندهید مگر اینکه توسط دامپزشک شما توصیه شده باشد.

.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۴
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی