مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

 

 یک غذای سالم و مغذی برای سگ چه ویژگی هایی دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانید غذاهای مفید برای سگ ها به سن، نژاد و فعالیت روزانه سگ شما بستگی دارد . اصولا غذای سگ ها همانند هر موجود زنده دیگر ، در مجموع باید تامین کننده کلیه احتیاجات بدن حیوان باشد . ضمنا علاوه بر تامین نیاز غذایی سگ باید به نحوی تهیه گردد که رعایت مسائل بهداشتی آن در نظر گرفته و از مواد اولیه تازه بهداشتی و تمیز تهیه گردد.

انواع غذاهای مفید برای سگ ها:

بهترین غذا برای سگ ها باید شامل پروتئین ها، کربوهیدرات ها، و حتی سبزیجات و به طور کلی شامل ویتامین ها و مواد مغذی باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. مواد غذایی که در ادامه به شما معرفی می‌شوند جزو غذاهای خانگی است و می‌توانید به راحتی آن را آماده کنید.

گوشت: گوشت تنها ماده غذایی است که اکثر نیاز های غذایی او را تامین می کند. به خاطر پرهزینه بودن و اقتصادی نبودن این کار، می توان موادی مانند ماکارونی، هویج، سبزیجات و سیب زمینی نیز به آن اضافه کرد و غذایی مناسب برای سگ آماده کرد. البته اگر از لحاظ هزینه مشکلی نداشته باشید باید بدونید که گوشت بره برای سگ ها یکی از مفید ترین غذاها به حساب می‌آید.گوشت بره مقادیر قابل توجهی پروتئین دارد و حتی برای سگ‌ هایی با معده حساس نیز قابل هضم است.گوشت گوساله هم یکی دیگر از منابع پروتئین برای سگ ها است. گوشت گوساله برای اکثر سگ ها به جز آن هایی که حساسیت دارند بسیار مفید و مغزی است.

مرغ: یکی از غذاهای مفید برای سگ ها، مرغ می باشد. کالری مرغ نسبت به گوشت کمتر است اما هضم آن برای سگ راحت تر می باشد. گوشت مرغ اگر بدون پیاز و هیچگونه ادویه ای پخته شود یک وعده غذای بسیار مفید برای سگ ها می باشد.

 

ماهی: یکی دیگر از غذاهای مفید برای سگ ها، ماهی می باشد. مشکلی که با ماهی برای سگ ها وجود دارد استخوان آن است که ممکن است در گلوی سگ گیر کند و باعث مشکلاتی شود بنابراین قبل از آن حتما استخوان ماهی را با دقت جدا کنید. همچنین توجه داشته باشید  که ماهی کیلکا  باعث عدم جذب ویتامین ها به بدن سگ می شود پس در مصرف ماهی کلیکا در سگ ها نیز دقت داشته باشید تا از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنید.

جگر: جگر مرغ ، گوسفند یا گاو اگر چه حاوی مقادیر فراوان فسفر، ویتامین های A,B

می باشد ولی باید حتما کاملا پخته شود چون ممکن است حاوی انگل باشد و برای سلامتی سگ شما خطرناک باشد. همچنین کبد یا جگر محل تجزیه دارو ها و سموم می باشد بنابراین در مصرف آن نباید زیاده روی شود.

سبزیجاتبرخلاف تصور عموم سبزیجات از جمله غذاهای مفید برای سگ ها به شمار می رود و باید آن ها را در رژیم غذایی سگ قرار دهیم. سگ ها چربی و پروتئینی را که در سبزیجات وجود دارد، تبدیل به مواد غذایی مورد نیاز خود می کنند. این سبزیجات شامل  سیب زمینی پخته، کلم و هویج می تواند باشد.

تخم مرغ پخته: تخم مرغ جز غذاهای بسیار مفیدبرای سگ های بیمار یا در حال بهبودی به شمار می رود.

برنج: برنج پخته به همراه مرغ می تواند یک وعده غذایی کامل را برای سگ ها باشد همچنین توجه داشته باشید برنج کته با ماست برای سگ هایی مناسب است که مشکلات گوارشی دارند.

 

غذای مورد علاقه سگ گلدن رتریور

سینه مرغ بدون پوست و استخوان سبب تقویت سیستم ایمنی سگ ها می شود. اگر از گوشت مرغ در غذای سگ خود استفاده می کنید مطمئن شوید آن را به طور کامل پخته اید زیرا مرغ خام ممکن است باکتری سالمونلا داشته باشد و با توجه به این نکه باید رد انتخاب غذای سگ ها توجه ویژه ای داشته باشیم. باید در انتخاب غذا به نژاد سگ ها توه کنیم تا غ ای مورد علاقه آنها را تهیه کنیم و یکی از موارد غذای مورد علاقه سگ گلدن رتریور  است که باید با توجه خاص و ویژه آن را تهیه کنیم. 

 

غذاهای مفید برای سگ های باردار:

یکی از دورانهایی که باید سگ ها بیشتر مراقبت شوند ،دوران بارداری آن ها می باشد.

اگر صاحب سگی باردار هستید به تغذیه آن باید بیش از پیش توجه داشته باشید. سگ ماده در دوران آبستنی باید علاوه بر نیازهای جسمی خود شامل مواد دارای انرژی، پروتئین، چربی، کربوهیدرات و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برای برآوردن نیازهای پایه و حیاتی بدن، نیازهای حیات توله‌هایی را که در شکم دارد نیز برآورده کند.

در محدوده سنی یک تا شش ماه، سگ‌ها به ۲ وعده‌غذا در روز نیاز دارند و استفاده از شیر، اگر حیوان را دچار اسهال نکند به‌عنوان یک نیم وعده در خلال وعده‌های اصلی مفید خواهد بود.

در این دوره سعی کنید از سبزیجات پخته و خام-ماست-خرمای بدون هسته-حبوبات پخته- میوه-عسل و ماهی کاملا پخته و بدون استخوان یا روغن ماهی بیشتر در غذای سگتان استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در تغذیه سگ خود زیاده روی نکنید چون چاقی در این دوران نیز مشکل ساز است. در دوران بارداری سگتان نیز بهتر است با دامپزشک آن مشورت کنید و در صورت لزوم مکمل هایی را در رژیم غذایی حیوان قرار دهید.

غذاهای مفید برای سگ های زیر۲ ماه (توله سگ ها):

تغذیه سالم برای سگ های توله باعث می شود تا در بزرگسالی سگی سالم و قوی داشته باشید و در برابر بسیاری از بیماری‌ها ازوی محافظت کنید.

برای توله سگ ها تا دو ماهگی شیر غذای اصلی می باشد و توصیه می شود تا حداقل یک ماهگی به آن ها تنها شیر داده شود به همین دلیل تا این زمان بهتر است سگ کنار مادر خود باشد . از ۲ ماهگی توله دیگر به شیر مادر نیاز ندارد و می تواند خوردن غذا راشروع کند به همین دلیل در این سن می توانید سرپرستی سگ را قبول کنید.

توله در این دوره به ۳-۴ وعده غذا در روز نیاز دارد. از سن ۲ ماهگی بهتر است توله سگ غذای کمکی سرلاک و یا بیسکوئیت حل شده در شیر استفاده شود. نکته مهم دیگر در سگ های زیر ۲ ماه این است که نباید به آن ها عسل داده شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۰
شاه پسند عتذتی

غذای سگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی