مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

قیمت غذای سگ هاسکی و غذای مناسب برای هاسکی

يكشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴ ق.ظ

سگ هاسکی

سگ ها انواع مختلفی دارند. از آنجایی که سگ های هاسکی از نسل گرگ خاکستری می باشند. کمی به آنها شباهت دارند. این نوع سگ ها برای کشیدن سورتمه و دویدن در مسافت های طولانی در محیط های سردو یخبندان پرورش می یافتند. آنها در برابر سرما بسیار مقاوم بوده و سازگاری خوبی با انسان ها دارند. این سگ ها دارای روحیه کار گروهی هستند بنابراین همین امر سبب شده است تا در صورت تنهایی سر و صدا ایجاد کنند. در کل حیواناتی اجتماعی هستند و به زوره کشیدن علاقه خاصی دارند. در این گزارش سعی داریم شما را با غذای خشک سگ هاسکی آشنا کنیم.

در مورد غذای سگ هاسکی باید دقت بیشتری داشته باشید. برای اینکه سگهای هاسکی بسیار حساس هستند. بعضی از سگ ها هر گونه غذایی را می خورند. ولی در مورد هاسکی نمی توان این چنین عمل کرد زیرا در برخی موارد تغذیه نا مناسب باعث مرگ این حیوان خانگی می شود. بنابراین بر حسب وزن و فعالیتی که در طول روز انجام می دهد، غذای او را به هاسکی بدهید.

 

غذای مناسب سگ های هاسکی

سگ های هاسکی حیوانات خیلی فعالی هستند. بنابراین به غذا های پر کالری نیاز دارند. بنابراین هر غذایی را نمی توان به این نوع از سگ ها داد. برای اینکه معده سگ هاسکی بسیار حساس است. و باعث ایجاد ناراحتی معده، الرژی و تحریک دستگاه گوارش می شود. این سگها تا زمانی که گرسنه نباشند غذا نمی خورند. در میان سگ های هاسکی، سگ های چاق عمر کمتری دارند و در معرض بیماری های مختلف قرار می گیرند.

هاسکی می تواند مواد غذایی خام و همچنین مواد غذایی خشک و مرطوب تجاری را بخورد. با این حال، توصیه نمی شود که هر دو غذا را در همان وعده غذا بخورد.تغذیه مواد غذایی خام مانند مرغ، گوشت گاو، گوشت گوسفند، ماهی، میوه ها و سبزیجات به سگ سلامتی و شادابی را هدیه خواهد داد. همچنین، غذای تجاری سگ آسانی بیشتری برای شما خواهد داشت که موجب طولانی تر شدن عمر سگ میگردد. با این حال استفاده از هر دو گونه مواد غذایی توصیه می گردد.

 

 

قیمت غذای سگ هاسکی

بهترین غذای سگ هاسکی گوشت خام خرده شده البته بدون چربی می باشد. ماهی ها ، نخود فرنگی ، هویج ، سیب زمینی ، انواع میوه جات و سیب است. کته با ماست برای مشکلات گوارشی هاسکی بسیار مناسب است و باعث بهبودی او می شود. شایان ذکر است که سگهای هاسکی خانگی از غذا های انسان ها می خورند. ولی باید دقت داشته باشید، از غذا هایی که برای این حیوان خانگی مفید است استفاده شود. در واقع در پت شاپ ها نیز می توان از غذا های آماده برای این سگ ها خریداری کرد و قیمت غذای سگ هاسکی نیز کاملا مناسب بوده و به راحتی قابل تهیه است . دیجی پت  با کیفیت ترین غذاهای سگ از جمله سگ هاسکی را با قیمت مناسب عرضه می دارد.

غذاهایی که برای سگهای هاسکی مضر است

در تغذیه سگها مخصوصا سگهای هاسکی باید دقت کنید که چه غذاهایی برای آنها مناسب نیستند. تغذیه مناسب از مهم ترین عوامل سلامتی و نشاط سگ های هاسکی می باشد. از جمله مواد غذایی که این حیوان خانگی نباید از آنها استفاده کند به شرح ذیل می باشد.

لبنیات: در لبنیات ماده ای به نام لاکتوز وجود دارد که هضم آن

برای تمامی سگ ها به خصوص سگ هاسگی بسیار ضرر دارد.

در برخی مواقع اثرات بدی دارد و باعث مرگ سگ می شود.

به نوعی لبنیات برای سگ هاسکی ممنوع است. تنها می توان مقدار کمی از پنیر را به سگها داد.

پیاز: یا هر گونه ماده از خانواده پیازها مانند سیر برای سگ هاسکی مضر است.

پیاز سلول های خونی سگ را از بین برده و باعث مرگ سگ می شود.

استخوان: هنگام دادن گوشت به سگ حواستان باشد استخوان نداشته باشد.

برای اینکه ممکن است باعث انسداد یا پارگی روده و در نهایت خونریزی داخلی و سپس مرگ شود.

 

هاسکی ها سگ های نیرو مندی هستند و در شرای سخت سرما کارهای سنگینی مانند کشیدن سورتمه انجام می دادند. بنابراین به غذا های انرژی زا نیاز دارند. این سگ ها زیاد پر خور نیستند، بنابراین در صورت نداشتن تحرک با مقدار کمی غذا هم می توانند دوام بیاورند. با ما همراه باشید تا مواد غذایی که بهتر است در غذای سگ هاسکی وجود داشته باشد بیان کنیم.

 پروتئین: پروتئین به رشد و تقویت عضلات و تامین انرژی مورد نیاز سگ کمک می‌کند.

توله سگ هاسکی به ویژه برای اینکه رشد خوبی داشته باشه به پروتئین زیادی نیاز دارد.

هاسکی ها بسیار پرانرژی و فعال و متابولیسم بالایی دارند. پروتئین گوشت بخش اصلی رژیم غذای سگ هاسکی را تشکیل می دهد.

کربوهیدرات:  دیگر گروه غذایی که این حیوان به آن نیاز دارد.

سبزیجات و موادی مثل نخود، هویج، ذرت، سیب زمینی، برنج، پاستا و غلات منابع کربوهیدرات خوبی برای سگ ها هستند.

چربی: چربی برای رشد و تقویت و سلامت پوست و مو، سیستم عصبی و تامین انرژی کمک می‌کند.

البته میزان چربی باید بالانس شده و متعادل باشه وگرنه چربیِ اضافی باعث چاقی در سگ می شود. منابع چربی مفید برای هاسکی مثل روغن ماهی، روغن گیاهی، چربی طیور و … می باشد.

رژیم غذای مخصوص سگ هاسکی باید شامل پروتئین، کربوهیدرات، ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های مفید برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن سگ هاسکی می باشد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۷
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی