مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

اگر بخواهیم در یک مسیر کلی آموزش بورس را ترسیم کنیم می توان گفت آموزش بورس شامل 3 حوزه اساسی آموزش مقدماتی، آموزش تحلیل تکنیکال، آموزش تحلیل بنیادی است. در این مسیر آموزشی شما می‌توانید بنا به سطح دانش خود در هر مرحله آموزش ببینید. اما اگر قصد ورود به بازار بورس را دارید و یا به تازگی وارد بازار سرمایه شده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم این مسیر را از گام اول که شامل آموزش مقدمات بورس می باشد آغاز کنید و به ترتیب وارد گام‌های 2 و 3 که شامل آموزش تحلیل تکنیکال و آموزش تحلیل بنیادی هست شوید. در ادامه هرکدام از این 3 گام کاربردی آموزش بورس را به تفسیر برای شما تشریح خواهیم کرد:

آموزش مقدماتی بورس

برای آموزش بورس از صفر شما نیاز دارید ابتدا با مباحث اساسی همچون، مفهوم تورم و آثار آن و تعریف عمومی سرمایه گذاری، شیوه‌های سرمایه گذاری در بازار و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، معرفی اصطلاحات رایج در بازار سرمایه، بررسی صورت سود و زیان شرکت‌ها، معرفی تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال، روش‌های ارزش گذاری شرکت‌ها، نحوه خریدوفروش سهام در سامانه معاملات، آموزش کامل سایت tsetmc.com و تکنیک‌های معامله‌گری، آشنایی کامل با سایت codal.ir، آموزش تابلوخوانی ، صندوق‌های سرمایه گذاری، تکنیک‌های معامله گری برای خرید سهم، بررسی مالی رفتاری و اثرات رفتاری سرمایه گذاران در خریدوفروش سهام آشنا شده و در ادامه بتوانید با توجه به اطلاعاتی دریافت می‌کنید به خرید و فروش سهام بپردازید. اما شاید برای شما به ‌عنوان کسی که متقاضی ورود به بازار بورس است سؤالاتی مطرح شود که در ادامه به پاسخ این سؤالات خواهیم پرداخت:

چگونه در کمترین زمان ممکن به بورس وارد شوید؟

برای ورود به بورس شما باید کد بورسی بگیرید و برای دریافت کد بورسی می‌توانید وارد وب سایت ex.agah.com شده و با تکمیل فرم های ثبت نام و احراز هویت کد بورسی خود را دریافت کنید. کد بورسی شما طی 5 الی 7 روز کاری صادر و برای شما ارسال خواهد شد.

چگونه کارگزار خود را انتخاب کنید؟

برای انتخاب یک کارگزاری بورس مناسب باید ابتدا نسبت به خدمات قابل ارائه و سهولت دریافت این خدمات اطلاعات کافی کسب کرد وپس از آن اقدام به انتخاب کارگزار خود نمایید. مهم‌ترین خدماتی که میتوان از یک کارگزار بورس انتظار داشت شامل: تخفیف کارمزد معاملات، دریافت اعتبار معاملاتی برای خرید سهام، مشاوره بورسی، خدمات سبدگردانی اختصاصی و… می باشد. در بین کارگزاری های مختلف کارگزاری آگاه به‌عنوان انتخاب نخست سرمایه گذاران بورس ایران جز اصلی‌ترین انتخاب‌های متقاضیان ورود به بورس می باشد که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کارگزاری می‌توانید به آدرس agah.com مراجعه فرمانید.

آموزش تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال فرض بر این گرفته شده که قیمت سهام همه اطلاعاتی که در دسترس عموم است را منعکس می‌کند و به همین خاطر، یک تحلیلگر تکنیکال فقط روی تحلیل نموداری و آماری سهم تمرکز می‌نماید. شاید تحلیل تکنیکال در ظاهر بسیار پیچیده به نظر برسد، اما در واقع این نوع تحلیل برای بررسی عرضه و تقاضا در بازار است تا بتوان مسیر حرکت قیمت را تشخیص داد. به عبارت دیگر، تحلیل تکنیکال به جای اینکه ویژگی‌های بنیادی شرکت را مورد بررسی قرار دهد، در تلاش است تا نیت بازار و پشت پرده حرکات قیمت را درک کند. از این ‌رو افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند باید بتوانند با استفاده از تحلیل‌های کاربردی در بازار خرید و فروش کنند که یکی از این تحلیل‌ها، تحلیل تکنیکال است. هدف از آموزش تحلیل تکنیکال این است که سرمایه گذاران با ابزارهای موجود در تحلیل تکنیکال آشنا شده و بتوانند معاملات موفقی در بازار داشته باشند. از عمده‌ترین مباحثی که در آموزش تحلیل تکنیکال بایستی فرا گرفته شود، خط روند و تکنیک‌های معامله گری با آن، الگوهای ادامه دهنده و برگشتی، شناسایی اندیکاتورها و اسیلاتور ها در نمودار، واگرایی‌ها و چگونگی استفاده از آن در معاملات، تدوین استراتژی خرید و فروش با واگرایی‌ها، چنگال اندرو و تئوری‌های خط میانه، معامله کردن با چنگال اندرو می باشد. در آموزش پیشرفته تحلیل تکنیکال مباحثی همچون، تعریف فیبوناچی و معرفی قیمت‌های آن، الگوهای هارمونیک و شناسایی دقیق آن در روندها، استفاده از الگوهای هارمونیک در تشخیص درست نقطه ورود و خروج، ابزارهای تحلیل زمانی، تعیین زمان مناسب جهت خرید یا فروش سهام، فیبوهای زمانی و تلفیق ابزارهای قیمتی و زمانی برای شناسایی هارمونیک ترکیبی، شناسایی قیمت و زمان مناسب برای خرید و فروش سهام آموزش داده می شود.

در ادامه به آموزش تحلیل بنیادی پرداخته به‌عنوان قدم بعدی آموزش بورس شما پرداخته و قصد داریم روند آموزشی پیش روی شما را تکمیل کنیم.

آموزش تحلیل بنیادی (فاندامنتال)

یکی از شرایط موفقیت در بازار سرمایه شناخت و تحلیل درست شرکت ‌ها است و یکی از تحلیل‌هایی که می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود تحلیل بنیادی است. در تحلیل بنیادی دانش پذیر توانایی شناخت کامل صورت‌های مالی را پیدا کرده و به آسانی قادر به شناخت شرکت‌های با شرایط مناسب است. پیش بینی میزان فروش شرکت در آینده، برآورد بهای تمام شده شرکت‌ها و میزان اثرات آن بر سود شرکت و … از جمله عواملی است که یک تحلیلگر بنیادی برای برآورد سود شرکت به آن نیاز دارد. هدف از این تحلیل آشنایی سرمایه‌گذاران با صورت‌های مالی شرکت‌ها و درنهایت برآورد ارزش ذاتی آن‌ها است. در تحلیل بنیادی باید مباحثی همچون، آموزش کامل سایت tsetmc.com و تکنیک‌های معامله گری با اطلاعات سایت، آشنایی کامل با سایت codal.ir، تجزیه و تحلیل صورت سود و زیان شرکت‌ها، بررسی کامل و جامع یک شرکت بورسی و رسیدن به سود تحلیلی شرکت، ارزش گذاری شرکت بر مبنای روش p/e، ارزش گذاری شرکت‌های سرمایه گذاری با استفاده ازNAV و تکنیک‌های معامله گری برای خرید سهم بر اساس صورت‌های مالی آشنا می شوید.

منبع: farsnews.ir

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آذر ۹۹ ، ۱۳:۱۱
شاه پسند عتذتی