مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

۴۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

عمر مفید ساختمان در ایران

با بالا رفتن سن ساختمان شاهد افت قیمت ملک مورد نظر خواهیم بود. با این تفاسیر می‌توان این گونه بیان کرد که خانه‌های کلنگی کمترین قیمت را دارند و با ارزش زمین ملک، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

عمر مفید ساختمان

اولین موردی که در هنگام خرید، رهن یا اجاره‌ خانه باید به آن دقت کنید، سن ساختمان یا عمر مفید ساختمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص گزارش را به خوبی بخوانید.

عمر مفید ساختمان مدت مشخص و محدودی دارد و پس از گذر این مدت، ملک مورد نظر در گروه ساختمان‌های قدیمی و کلنگی قرار خواهد گرفت. این موضوع در بازار املاک اهمیت بسیاری دارد. زیرا سن بنا علاوه بر تاثیرگذاری روی قیمت آن، برای دریافت تسهیلات مسکن و برنامه‌ریزی مالک برای سکونت در خانه هم مهم است.

سن واقعی ساختمان براساس نظر کارشناسان در واقع با اولین پی‌ریزی و تشکیل فوندانسیون آغاز شده است. تاریخ صدور جواز یا پروانه ساختمانی، یک معیار برای محاسبه سن واقعی ساختمان می‌باشد.

اگر ارزش خانه‌های نوساز را صد درصد بدانیم با گذشت یک سال، شاهد افت ارزش ملک به اندازه 2 تا 3 درصد ارزش اولیه آن خواهیم بود. این روند را می‌توان هر سال نسبت به سال گذشته انتظار داشت.

عمر مفید ساختمان چند سال است؟

عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟

یکی از بحث‌های بین خریدار و فروشنده در بازار مسکن بر سر محاسبه سن ساختمان است. زیرا عمر مفید ساختمان در ایران حدود ۳۰ سال است و طبیعی است که محاسبه‌ سن دقیق ملک در تصمیم‌گیری به خرید آن تاثیر خواهد داشت.

علاوه بر این برای دریافت بسیاری از تسهیلات ویژه‌ مسکن روی سن ساختمان مورد نظر محدودیت‌های وجود دارد. به همین دلیل سن ساختمان یکی از مباحث مهم در معاملات ملکی محسوب می‌شود.

اهمیت سن بنا برای دریافت تسهیلات بانکی

هنگامی که خریدار ملک قصد دارد از تسهیلات بانک‌ها برای خرید مسکن استفاده کند، باید بیش از چیز درباره سن بنا دقت کند. اگر سن ساختمان نادیده گرفته شود، خریدار خسارات مالی قابل توجهی خواهد دید.

به منظور پیشگیری از هر مشکلی باید تاریخ صدور پروانه ساخت بررسی شود. چراکه در دریافت تسهیلات بانکی تاریخ صدور پروانه ملاک سن ساختمان است. تاریخ صدور پروانه در گواهی پایان کار درج شده است.

برای برخورداری از بعضی تسهیلات بانکی سن بنای مورد نظر باید زیر ۱۵ سال، برخی دیگر زیر ۲۰ سال و در بعضی هم زیر ۳۵ سال باشد. بنابراین خریدار ملک پیش از امضای مبایعه‌‌نامه یا هر سند دیگر باید این گواهی را به دقت بررسی کند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۱۷
شاه پسند عتذتی

نگهداری از حیوانات خانگی می تواند بسیار جذاب و هیجانی باشد، به شرط آنکه ملزومات میزبانی از این حیوانات را تامین کرده باشید. یکی از مشکلاتی که تقریباً در بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی دیده می شود، مسئله جا به جایی حیوان خانگی می باشد. مشکلی که می توان آن را با تهیه کردن یک باکس سگ و یا گربه در سایز و نوع مناسب به راحتی مرتفع نمود.

وقتی می خواهید از یک سگ و گربه در فضا های خانگی در کنار خود نگهداری کنید، لازم است که فکر وسیله ای برای جا به جایی های احتمالی حیوان نیز کرده باشید. مثلا وقتی که راهی سفر هستید و یا آنکه می خواهید حیوان خانگی خود را به دامپزشک ببرید و شاید هم بخواهید همراه با حیوان خانگی ای که دارید گشتی شهری داشته باشید، برای تمام این موارد نیاز است که حیوان خانگی خود را از خانه خارج سازید. شما باید برای حمل و نقل امن، راحت و عاری از دردسر های آن فکری کرده باشید. باکس حمل سگ و گربه وسیله ای است که خیال شما را در مواجهه با چنین مسائلی آسوده خواهد کرد.

با وجود انواع مختلف باکس حمل سگ و گربه در بازار و احتمال سردرگمی شما در هنگام انتخاب و خرید یک باکس مناسب و خوب، در این مطلب از طوطی کالا با جمع آوری اطلاعات کامل درباره این موضوع، سعی کردیم تا به شما در این زمینه کمکی کرده باشیم. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشد.

باکس حمل گربه چیست؟

باکس حمل گربه قفس یا محفظه ای از جنس های مختلف مانند پلاستیک، فلز و چوب است با درب که می توانید حیوان خانگی خود را در آن گذاشته و به راحتی آن را جا به جا نمایید. خرید باکس حمل گربه از مواردی است که هم آرامش گربه شما را تامین می نماید و هم برای شما شرایط راحت تری در زمان حمل و نقل حیوان خانگی خود فراهم می کند.

ضرورت خرید باکس حمل گربه دیجی پت

شاید با خودتون فکر کنید که باکس خیلی ضروری نیست و به راحتی می تونید گربه تون رو بغل کنید و بیرون ببرید. اما توجه کنید که گربه ها غیرقابل پیش بینی هستن و هرچقدر هم تو خونه آروم باشن در مواجهه با محیط بیرون ممکنه رفتار متفاوتی داشته باشند.

این حیوانات خانگی برخلاف چیزی که نشان می دهند، زود میترسند و ممکنه صدای بوق ماشین که برای ما عادی هست، باعث وحشت شان شود و ازترس فرار کنند! بنابراین باکس برای امنیت و محافظت از خودِ این حیوانات نیاز و ضروری هست.

باکس حمل گربه دیجی پت

به این ترتیب همراه با خرید باکس حمل گربه دیجی پت، کوله یا کیف حمل گربه، فضایی امن را در سفر های زمینی و حتی هوایی برای حیوان خانگی که با شما زندگی می کند، تامین خواهید کرد. تقریباً تمام کسانیکه از حیواناتی مانند سگ و گربه در محیط های خانگی میزبانی می کنند، نیاز به داشتن باکس حمل گربه را لازم می دانند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۰۲:۲۰
شاه پسند عتذتی

نگهداری و تغذیه بچه گربه با شیر

در چهارماه اول شیر مادر بطور 100 درصد برای نیازهای بچه گربه کافی است، بنابراین نیازی به غذای مکمل به جز شیر ندارند.

بچه گربه ها معده حساسی دارند و هر شیری را هضم نمی کنند و شیر گاو و گوسفند دارای لاکتوز باعث بروز اسهال و مرگ و میر آنها می شود. لذا بهتر است از شیر و غذای مخصوص برای تغذیه بچه گربه استفاده کنید. این محصولات خاص در فروشگاه های تخصصی مربوطه بصورت آماده وجود دارد.

اگر تجربه نگهداری از یک بچه گربه تازه متولد شده ندارید ، در صورت امکان با یک دامپزشک برای تجویز شیر مناسب مشورت کنید و توصیه های او در مورد تغذیه بچه گربه ها را دریافت نمایید.

برای تغذیه بچه گربه با شیر از بطری های مخصوص شیر بچه گربه که برای همین منظور طراحی شده اند استفاده کنید تا مانع از خفگی آن شوید. این بطری ها بدون سوراخ هستند و می توانید با داغ کردن یک سوزن و متناسب با اندازه بچه گربه روی آن سوراخ ایجاد کنید. سوراخ باید به اندازه ای باشید که بچه گربه قطره قطره از آن بمکد و بزرگ بودن سوراخ باعث خفگی بچه گربه می شود.

به جای بطری مخصوص از سرنگ یا قطره چکان هم می توانید برای شیر دادن به بچه گربه استفاده کنید.

هر شیر خشکی باید با نسبت معینی از آب مخلوط شود و حتما باید به دستورالعمل رو بسته بندی محصول توجه شود.

دمای شیر آماده شده باید نزدیک به دمای بدن بچه گربه که 35 درجه است باشد و بهتر است غذای گربه ای که بیشتر از سه ساعت مانده است را دور بریزید.

توجه داشته باشید که مانند نوزاد انسان بدن بچه گربه را هنگام غذا یا شیر افقی گرفته و سرش را بالا نگه دارید.

 

تغذیه بچه گربه با غذای خشک و معمولی

بعد از 4 هفته می توانید تغذیه بچه گربه را با غذای خشک شروع کنید و معده بچه گربه قابلیت هضم شیر گاو را هم پیدا می کند.

گربه ای که حدود 3 هفته سن داشته باشد می تواند راه برود و اولین دندان های شیری اش نیز نیش زده اند. نگهداری از بچه گربه 3 هفته ای به مراتب راحت تر از نگهداری یک نوزاد زیر ده روز می باشد .

در هفته ی اول تولد وزن بچه گربه ها ممکن است دو یا سه برابر بشود.این رشد سریع ادامه خواهد داشت ولی به تدریج از سرعت رشد کاسته می شود. به خصوص در زمان بلوغ گربه.

برای لذت بردن از نگهداری و تماشای رشد بچه گربه به صرف مقدار زیادی انرژی و مواد غذایی مناسب نیاز خواهید داشت.

بچه گربه ها در حدود دو یا سه برابر گربه های بالغ به انرژی نیاز دارند.آنها همچنین به پروتئین نیاز دارند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که غذایی را که برای بچه گربه ها تهیه میکنید مخصوص آنها فرموله شده باشد. بچه گربه باید تا سن یک سالگی که به سن بلوغ میرسد از غذاهایی که مخصوص بچه گربه هاست تغذیه کند.

بچه گربه های 5 تا 6 هفته حتی اگر هنوز در حال شیر خوردن هستند باید از غذای خشک با کیفیتی استفاده کنند .این روش به تدریج بچه گربه ها را با غذاهای دیگر آشنا میکند و تمرین مهمی برای آنهاست تا از شیر گرفته شوند.

بیشتر گربه های مادر به بچه های خود تا 8 هفتگی شیر میدهند.در این زمان 80 درصد تا 90 درصد کل غذای مصرفی گربه ها باید از غذای مخصوص بچه گربه ها باشد.

بطور کلی برای بچه گربه هایی که سن آنها حدود سه هفته میباشد و بی مادر هستند یا با دست تغذیه میشوند غذای تر مخصوص بچه گربه ها پیشنهاد میشود. غذای تر را جایگزین شیر مخصوص گربه ها کرده و به تدریج مقدار شیر را تا زمانی که بچه ها به سن 5 یا 6 هفتگی میرسند و میتوانند از غذای خشک استفاده کنند کم کنید.

آب تمیز و تازه را همیشه در دسترس بچه گربه قرار دهید. ظروف آب و غذای مرطوب را روزانه و ظرف غذای خشک را بصورت هفتگی با آب گرم و مایع شوینده بشویید.

غذای خشک را بعد از بازکردن در محیط دور از رطوبت قراردهید و حداکثر شش ماه پس از خرید مصرف نمایید.

غذاهای مرطوب مثل کنسرو را پس از بازکردن در یخچال نگهداری نمایید و برای وعده بعدی به دمای اتاق رسانده و در اختیار بچه گربه قراردهید.

ویژگی های غذای بچه گربه و قیمت غذای بچه گربه

غذای بچه گربه باید دارای پروتئین بالا، چربی متوسط و کربوهیدرات پایین باشد. بچه گربه ها توانایی امکان مصرف کربوهیدراتها را به عنوان منبع انرژی دارند ولی در جذب پروتئین ذخیره کربوهیدراتها ناتوانند.

پروتئین: بدن بچه گربه توانایی ساخت 12 اسیدآمینه از 23 اسیدآمینه مورد نیاز را دارد. 11 اسید آمینه ضروری باقیمانده باید در غذای بچه گربه لحاظ شود. در این ضمینه پروتئین های حیوانی در مجموع ارزش بیولوژیکی بالاتری نسبت به پروتئین های گیاهی دارند.

چربی : چربی ها منبع انرژی و اسیدهای چرب ضروری هستند و حاوی ویتامین های محلول در چربی مثل A، D، E  و K نیز هستند. همچنین باعث خوش طعم شدن غذا برای بچه گربه ها شده و به حفظ سلامتی پوست و موی آنها کمک می کند.

کربوهیدرات: تغذیه با کربوهیدراتهایی که قابلیت هضم کمی دارند منجر به نفخ، ایجاد گاز و اسهال در بچه گربه می شود. لاکتوز موجود در شیر گاو این خصوصیت را دارد. در مقابل نشاسته و قند ساده با دستگاه گوارش بچه گربه سازگار است و تا 35 درصد غذاهای تجاری را تشکیل می دهد.

ویتامین ها : انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین  A ، تیامین ، نیاسین و ویتامین D باید در رژیم غذایی بچه گربه وجود داشته باشند. ویتامین های محلول در چربی مثل: E و K نیز به همراه A و D نیز از طریق چربی در رژیم غذایی تامین می شوند.

مواد معدنی : انواع مواد معدنی و به خصوص کلسیم و فسفر باید در رژیم غذایی بچه گربه دیده شوند.

بچه گربه ها میتوانند برای غذا خوردن انتخاب آزادی داشته باشند، یعنی غذا همیشه به قدری که آنها میخواهند در دسترس باشد. شما میتوانید به آنها غذای خشک مخصوص و یا غذای گربه کنسروی مخصوص را بدهید. توجه داشته باشید که همیشه آب تازه در اختیار آنها باشد.
در ابتدا این احتمال وجود دارد که بچه گربه های کنجکاو به جای خوردن غذای خود به بازی با آن بپردازند، اما این گربه های جوان خیلی زود متوجه میشوند که باید این غذا را بخورند نه اینکه آنرا به این طرف و آن طرف پرت کنند!

قیمت غذای بچه گربه

 

برای تهیه غذای مخصوص بچه گربه و اطلاع از قیمت غذای بچه گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۰۲:۱۱
شاه پسند عتذتی

 

افراد مشهور سوئیس

 

 

ورزش تنیس که امروزه یکی از ورزش‌های جذاب و پرطرفدار جهانی است، در ابتدا در بریتانیا و بین اشراف‌زادگان رایج بود. تنیس کم‌کم به کشورهای دیگر و مسابقات جهانی مثل المپیک راه یافت. با وجود رواج بیشتر، این ورزش همچنان جزو ورزش‌های گران‌قیمت محسوب می‌شود. اگر مسابقات تنیس را دنبال کنید، ستاره‌های این ورزش را می‌شناسید. ما در این لیست به معرفی بهترین تنیسورهای مرد تاریخ جهان می‌پردازیم. 

Roger Federer

راجر فدرر  از افراد مشهور در سوئیس تنها ۱۹ سال داشت که توانست در مسابقات ویمبلدون (یکی از چهار رویداد اصلی مسابقات گرند اسلم) مقابل پیت سمپراس (Pete Sampras) آمریکایی (برنده هفت جام قهرمانی) بازی کند. فدرر موفق شد پیت سمپراس که طی پنج سال در باشگاه‌های انگلیسی بدون باخت بازی کرده بود را شکست دهد. او همچنین توانست با شکستن رکورد پیت سمپراس در کسب جوایز گرند اسلم به یکی از بهترین تنیسورهای مرد جهان تبدیل شود. شاید بتوان گفت هیچ‌کس بیشتر از این ستاره سوئیسی روی ورزش تنیس تأثیر نگذاشته است. خواهر راجر درباره او می‌گوید:« هنگامی که او ۱۰ ساله بود، همه مردم شهر با هیجان از بازی خوب او در زمین تنیس حرف می‌زدند. زمانی که هم‌سالان خود را با ضربات دیدنی راکت شکست می‌داد، حریفانش را در آغوش می‌گرفت و به آن‌ها می‌گفت : شما دفعه بعد مرا خواهید برد.»

 

Rafael Nadal

رافائل نادال، ستاره فرانسوی صاحب مجموعا ۲۰ عنوان گرند اسلم، یکی از بهترین تنیسورهای تاریخ جهان است. او با برتری ۲۳-۱۶ خود بر راجر فدرر در زمین خاکی، صاحب ۲۰ جایزه گرند اسلم شد که با رکورد فدرر برابری می‌کند.

نادال در بین طرفداران تنیس به خاطر اخلاق کاری و ذهن قدرتمندش مشهور است. ما نیز می‌توانیم این خصوصیات او را هنگام برد او در برابر راجر فدرر ببینیم. این بازی نفس‌گیر در ۵ ست انجام شد که مجموعا ۴ ساعت و ۴۸ دقیقه طول کشید. دوئل بین این دو قهرمان یک بار دیگر در سال ۲۰۱۹ تکرار شد که این بار با پیروزی راجر فدرر ختم شد

Novak Djokovic

پیروزی نوواک جوکوویچ مقابل راجر فدرر در فینال مسابقات ویمبلدون سال ۲۰۱۴، او را به اولین فردی که فدرر را در هر چهار بازی گرند اسلم شکست داده است تبدیل کرد. او همچنین جوان‌ترین کسی است که به نیمه نهایی هر ۴ گرنداسلم رسیده است. او تقریبا شانس نادال برای شکستن رکورد راجر فدرر را گرفته بود و نزدیک بود به نفر اول لیست بهترین تنیسورهای جهان تبدیل شود، اما فدرر و نادال نیز از پا ننشسته بودند و به موفقیت و کسب جوایز بیشتر ادامه دادند. جالب است که دو برادر کوچک‌تر نوواک هم تنیسور هستند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۰۱ ، ۰۱:۴۵
شاه پسند عتذتی

کسانی که از گربه نگهداری می‌ کنند می‌ دانند که غذای گربه به دو دسته غذای کنسروی و غذای خشک تقسیم می ‌شود. غذای خشک مزیت‌ های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل افراد ترجیح می ‌دهند تا برای گربه خود غذای خشک تهیه کنند. بهترین غذای خشک ویژگی هایی دارد مانند: از مواد مغذی تشکیل شده است که برای بدن پت لازم است، کیفیت بسیار بالایی دارد، طعم و مزه خوبی می دهد، دانه‌ ها به اندازه استاندارد ترد و تازه هستند و جویدن آن ها توسط گربه راحت و آسان است، مانع از اضافه وزن گربه می شود، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گربه می شود، هم چنین باعث سلامت و درخشش مو و پوست گربه نیز می شود. البته این نکته را هم باید افزود بهترین غذای خشک برای این پت های دوست داشتنی غذایی است که متناسب با نژاد و سن آن ها باشد.

قیمت غذای گربه

افرادی که از گربه نگهداری می ‌کنند تمایل دارند تا برای آن ها غذای خشک تهیه کنند، چرا که غذای خشک نسبت به غذای خانگی و یا غذای کنسروی مناسب تر است. حال سوالی که برای آن ها به وجود می ‌آید این است که قیمت غذای گربه خشک چقدر می باشد؟ در این باره باید بگوییم که از آن جایی که امروزه برند های بسیار متعددی وجود دارند که به تهیه غذای خشک برای گربه پرداخته ‌اند و هم چنین این برند ها دارای سایز و اندازه متفاوتی هستند و هم چنین برای گروه های متفاوتی غذا تهیه می کنند دارای قیمت متفاوتی نیز می باشند.

اگر تمایل دارید تا بهترین غذای خشک برای گربه خود با قیمت مناسب تهیه کنید پیشنهاد می کنیم تا به فروشگاه اینترنتی دیجی پت مراجعه کنید.

قیمت غذای گربه

از غذای خشک می توان به عنوان تشویقی استفاده کرد؟

بله و بهتر است این کار را با جدیت تمام انجام دهید چرا که این گونه می توانید به خوبی رژیم غذایی فوق العاده ای را برای پت خود برقرار کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۰۱:۴۰
شاه پسند عتذتی

غذای پوچ گربه چیست؟

به زبان ساده پوچ گربه همان سوپ گربه است که به صورت تجاری تولید شده و به فروش می رسد. این غذا در دسته غذای مرطوب (سوپ و کنسرو گربه) جای می گیرد و گربه ها آن را بیش از هر نوع غذایی دوست دارند. اما باید پرسید علت علاقه زیاد گربه ها به پوچ گربه چیست؟

ویژگی های پوچ گربه

بدون مواد نگهدارنده

در این غذاها نیازی به استفاده از نگهدارنده ها نیست؛ زیرا بسته بندی های پوچ گربه در شرایط خلأ قرار می‌گیرند و تمام هوای داخل بسته خارج شده تا هیچ میکروبی توانایی رشد و تکثیر و ایجاد فساد در غذا را نداشته باشد. پس از خالی شدن هوا بسته های سوپ وارد حرارت بالا شده تا مواد بپزند و هر میکروب احتمالی موجود در آن با حرارت بالا از بین برود.

رطوبت بالا

سوپ های گربه حداقل ۵۰ _۶۰ درصد و حداکثر ۷۰_۸۰ درصد رطوبت را در خود جای داده اند تا گربه ها از طریق مصرف آن ها کمبود آب مورد نیاز بدنشان را جبران کنند و دچار بیماری‌های کلیوی مثل ایجاد سنگ‌های ادراری (سنگ کلیه) یا یبوست نشوند. کمبود آب بدن علاوه بر آن مشکلات خشکی پوست، شکنندگی و کدر شدن موها را نیز در پی خواهد داشت. پس بهتر است علاوه بر مصرف غذای خشک گربه حتماً رژیم غذایی تر را نیز در برنامه تغذیه گربه خود بگنجانید.

 

پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم

غذای خشک گربه در کنار پروتئین مناسب، کربوهیدرات بالایی دارد. به این علت که باید شکل کروکت‌ های غذای خشک حفظ شود و از هم نپاشد؛ در فرمولاسیون این غذاها متخصصان از غلات استفاده می‌کنند.

اما در پوچ های گربه ما نیازی به انسجام و چسبندگی مواد به هم نداریم! حالت ژله ای سوپ با ژله یا آب گوشت یا مرغ و برخی مواد دیگر حفظ می شوند؛ به همین دلیل این غذاها با داشتن غلاتی چون نشاسته برنج، گندم، ذرت و… پایین یک گزینه عالی برای گربه های دارای اضافه وزن می باشند؛ بیشتر محتوای غذاهای مرطوب گربه گوشت و مشتقات فرعی گوشت به کار رفته در آن است که موجب تأمین پروتئین با درصد بالا برای گربه میشود. پروتئین بالا در رشد صحیح گربه و تقویت سیستم عضلانی گربه ها موثر است.

بافت نرم سوپ های گربه

بافت سوپ های گربه به دلیل رطوبت بالای آن نرم و آبدار است و این ویژگی برای گربه های با مشکلات دندانی بسیار مناسب است؛ زیراگربه های دارای این مشکلات، سخت غذا را می‌جوند و بافت نرم این غذاها این زحمت را از روی دوش آن ها برمیدارد. علاوه بر آن گربه های مسن و بچه گربه ها به دلیل ضعف در دندان ها با استفاده از این غذاها تغذیه بهتر و دل پذیرتری دارند.

رایحه جادویی و طعم دلپذیر

از همین ابتدا به شما بگویم که اگر گربه بد غذا دارید؛ اولین و آخرین انتخاب شما باید پوچ گربه باشد! زیرا میزان قند و نمک غذای پوچ گربه از دیگر انواع غذای گربه بیشتر است.و همین ویژگی این غذا را بسیار خوشمزه کرده است. همچنین غوطه ور بودن غذا در ژله یا آب گوشت غلیظ دل هر گربه ای را میلرزاند… علاوه بر طعم بی نظیر، عطر غذای پوچ گربه از غذاهای خشک بالاتر بوده که این باعث تحریک گربه ها به استفاده از این غذا می شود.

خرید سوپ گربه پت شاپ دیجی پت

برای تهیه و خرید سوپ و غذای مرطوب گربه می توانید به پت شاپ دیجی پت مراجعه کرده و از بخش فروش سوپ گربه پت شاپ محصول مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

سوپ گربه پت شاپ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۰۱:۳۴
شاه پسند عتذتی

دریاچه ژنو

 

 

سوئیس را می‌توان به یک نقاشی اروپایی تشبیه کرد که رنگ آن از فرهنگ‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی گرفته شده و نقاش از کوه‌های آلپ و ژورا، درکنار فلات میتلاند به عنوان بوم استفاده کرده است. یعنی در این کشور همزمان زبان‌های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی را می‌شنوید، غذاهای این سه کشور را سفارش می‌دهید، با مردم مسیحی مواجه می‌شوید، اما طبیعت خاص و کوهستانی، شکلات‌های باکیفیت، دانشگاه‌های معروف، ساعت‌های لوکس، لبنیات طبیعی و سیستم بانکداری معتبر را با برند سوئیس در اختیار می‌گیرید.

 

در ضمن، اگر سن شما طوری است که کارتون هایدی را در کودکی از تلویزیون تماشا کرده‌اید و با آن خاطره دارید، بد نیست بدانید که این برنامه، برداشتی از یک رمان سوئیسی بوده که قصه آن در کوه‌های آلپ شکل می‌گرفته است. با این تفاسیر و آشنایی مقدماتی، زمان بررسی جاهای دیدنی سوئیس فرا می‌رسد. لیست جاهایی که آنها را با جزییات بررسی می‌کنیم در ادامه آمده است:

  • لوسرن (Lucerne)؛ بهترین جاذبه برای حضور در کنسرت‌های موسیقی؛
  • اینترلاکن (Interlaken)؛ بهترین جاذبه برای حضور در باغ و مشاهده گل و گیاه؛
  • یونگفرایوخ (Jungfraujoch)؛ بهترین قطارسواری دنیا؛
  • دریاچه ژنو (Lake Geneva)؛ آرامش مطلق؛
  • ماترهورن (The Matterhorn)؛ روستایی دوست داشتنی؛
  • زوریخ (Zurich)؛ شهری رویایی؛
  • پارک ملی سوئیس (Swiss National Park)؛ یادگاری یک قرن پیش؛
  • قلعه چیلن (Chateau De Chillon, Montreux)؛ لذت از معماری باستانی؛
  • سنت موریتز (St Moritz)؛ محلی بکر برای اسکی؛
  • برن (Bern)؛ شهری تاریخی؛
  • آبشار راین (The Rhine Falls)؛ بلندترین آبشار اروپا مرکزی؛
  • دریاچه لوگانو (Lake Lugano)؛ منظره‌ای بی‌بدیل؛
  • قلعه اوبرهوفن (Oberhofen Castle)؛ به‌جامانده از قرن 13میلادی؛
  • گرند کنیون (Swiss Grand Canyon)؛ میراث عصر یخبندان.

لوسرن (Lucerne)؛ بهترین جاذبه برای حضور در کنسرت‌های موسیقی

با آسمان آبی، هوای پاک، کوهستان‌های سربه‌فلک کشیده، ساختمان‌های تاریخی و انبوه پل‌های پوشیده‌شده در گیاه؛ لوسرن یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سوئیس است. نکته جالب اینکه هیچگونه اتومبیلی اجازه حضور در بافت تاریخی شهر را ندارد و با این تدبیر دولت محلی، زمانی که روی سنگفرش‌های لوسرن گام بزنید دقیقا تجربه مردمان سال هشتصد میلادی را تجربه می‌کنید. به دلیل این حال و هوای ویژه، سالانه تعداد زیادی رویداد فرهنگی، فستیوال و کنسرت در این شهر برپا می‌شود و اگر به دنبال حضور در شهری پویا باشید، لوسرن در صدر انتخاب‌ها قرار می‌گیرد. شما در شهر قدم می‌زنید و از هر گوشه نوای موسیقی گوشتان را نوازش می‌دهد، بسته به ذائفه می‌توانید یک نوا را دنبال کنید تا به محل تجمع رسیده و از فضا لذت ببرید.

لوسرن به تنهایی اندازه یک کشور جاذبه دیدنی دارد اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم؛ کار به این شکل پیش می‌رود:

  • پل چپل (Chapel Bridge)؛
  • موزه حمل و نقل (Swiss Transport museum)؛
  • بنای یادبود شیر (Lion monument)؛
  • جشنواره موسیقی که همه ساله در تابستان برگزار می‌شود (annual International music festival).

دریاچه ژنو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۰۱ ، ۰۰:۴۱
شاه پسند عتذتی

انواع دال مجوف بتن مسلح با بلوک توخالی ماندگار

سقف‌های بتن مسلح به دلیل نیاز به کنترل تغییر شکل و ترک‌ها، بسیار مورد توجه و گاه محدود به دهانه‌های کوچک می‌شوند. حال اگر بتوان مقطع سقف‌های بتن مسلح به ویژه دال‌ها را به نحوی بهبود بخشید که بتواند علاوه بر تامین ضوابط کنترلی در دهانه‌های بزرگ نیز مجاز به استفاده نیز باشد و همچنین در مقایسه با انواع دال مجوف مشابه از وزن کمتری برخوردار باشد، می‌توان به شیوه جدیدی در روش اجرای دال‌های بتن مسلح دست یافت.

سقف‌های مجوف بتن مسلح از دو لایه بتن مسلح تشکیل شده است که در بالا و پایین دال به طور گسترده قرار می‌گیرد و حد فاصل این دو لایه با محصولی به نام یوبوت که از جنس پلی اتیلن است، پر شده است.

این محصول همانند بلوک‌های سفالی یا پلی استایرنی دارای هندسه‌ای مکعبی اما مجوف است که با توجه به نیاز پروژه و محاسبات طراحی، ابعاد مختلفی دارند.

در روند اجرای دال‌های مجوف با استفاده از یوبوت پس از آرماتورگذاری لایه زیرین‌، یوبوت‌ها کنار هم روی شبکه آرماتور زیرین قرار گرفته و پس از قرارگیری آرماتورهای برشی میانی و همچنین آرماتوربندی لایه فوقانی‌، بتن رویی ریخته می‌شود. در نهایت مقطع دال به صورت I شکل در آمده و عملکرد بهتری نسبت به مقطع مستطیل کامل خواهد داشت.

آنچه جز مزایایی این دال شمرده می‌شود عدم حضور تیر در دال حاصله است که البته با توجه به نیاز طراحی ممکن است تمهیدات خاصی جهت تامین تیرهای پنهان انجام شود.

همچنین از آنجا که در برخی از پروژه‌های بزرگ لزوم در نظر گرفتن فواصل زیاد ستون‌ها و امکان تغییر دهانه بزرگ برای تامین پارکینگ در ساختمان وجود دارد می‌توان این سقف را به عنوان گزینه مناسبی برای اجرا در چنین پروژه‌هایی معرفی کرد.

در مورد این سقف‌ها آنچه مورد اهمیت است امکان اجرای تاسیسات نحوه دسترسی به آنها و بهره‌گیری از فضای مجوف بلوک‌ها است که بنا به نیاز پروژه و نظر طراح تامین می‌شود.

این سقف در زمینه‌های انرژی، حریق، آکوستیک و سازه در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بررسی شده و در حیطه الزامات مربوط به مورد تایید است.

الزامات سقف مجوف بتن مسلح با استفاده از بلوک توخالی ماندگار

  • محصول یوبوت نوعی قالب ماندگار از جنس پلی پروپیلن برای ساخت سقف‌های بتن مسلح دو طرفه مجوف به شمار می‌رود.
  • در طراحی و اجرای سقف‌های حاصل از این روش رعایت تمامی الزامات مربوط به طرح لرزه ای مطابق با استاندارد ۸۴-۲۸۰۰ و ویرایشهای بعد از آن الزامی است. در صورتی که این سقف به عنوان دال تخت مدنظر قرار گیرد استفاده از دیوار برشی در طرح لرزه ای الزامی است.
  • رعایت تمامی ضوابط مبحث ۹ مقررات ملی در خصوص طرح و محاسبه سقف‌ها الزامی است.
  • تحلیل و طراحی قطعات بتن مسلح، به همراه آرماتور گذاری‌های خمشی و برشی، بر مبنای روش‌های معتبر شناخته شده و آیین نامه‌های معتبر بتن مسلح صورت پذیرد.
  • منظور نمودن بارهای حین اجرا در استفاده از این قالب ضروری است.
  • مشخصات فنی قالب ماندگار پلی پروپلین باید بر مبنای استاندارد BBA انگلستان تامین شود.
  • رعایت مشخصات فنی مربوط به میلگرد و بتن مورد استفاده در سقف، همچنین ضوابط آرماتوربندی و بتن ریزی مطابق مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان الزامی است.
  • در نظر گرفتن جزئیات دقیق مسیر و محل نصب تمامی اقلم تاسیسات مکانیکی و برقی در مرحله طراحی و اجرای سقف ضروری است.
  • رعایت تمامی ضوابط و مقررات مربوط به محیط زیست مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی الزامی است.
  • رعایت الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان جهت صرفه جویی در مصرف انرژی الزمی است.
  • رعایت مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان در خصوص حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق و همچنین الزامات نشریه شماره ۴۴۴ مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مربوط به مقاومت جداره‌ها در مقابل حریق با در نظر گرفتن تعداد طبقات‌، ابعاد ساختمان، کاربری و وظیفه عملکردی عنصر ساختمانی ضروری است.
  • صدابندی هوابرد و کوبهای سقف بین طبقات باید مطابق مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان تامین شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۰۱ ، ۲۱:۲۷
شاه پسند عتذتی

روتوایلر یک نژاد سگ نگهبان می‌باشد که منبع تجلی گاه آن به کشور آلمان و شهر روتوایل بازمی‌گردد. در گذشته این سگ جهت حراست از احشام توسط گله دارها مورد استعمال قرار می‌گرفت اما بعدها صفات نپذیرفتنی این نژاد، آن را به عنوان سگ به خوبی مطرح کرد. لازم بذکر است که سگ نر ۶۰ تا ۶۸ سانتی‌متر و فراز سگ ماده ۵۵ تا ۶۵ سانتی‌متر می‌باشد. این سگ دارای گردنی قوی، سری پهن، گوش‌هایی کوچک و پو ششی به رنگ سیاه و خرمایی می‌باشد.

این سگ نجابت و هنرمندی را توأم داراست. دم، کوتاه و افقی است و اگر دمش بلند باشد باید کوتاه شود. این سگ همیشه آماده دفاع از صاحبش می‌باشد. شما باید نقش رهبری خود را به خوبی ایفا کنید تا سگ کاملا به شما تکیه گاه کرده و جاه بگذارد. در غیر این صورت او خود کنترل شرایط را به دست خواهد گرفت و با توجه به قدرت و هوش او، این موضوع به معنی دردسر خواهد بود.

ویژگی های غذای مناسب برای سگ روتوایلر

سگ جوان روتوایلر دستخوش یک دوره  رشد طولانی و شدید که تا ۱۸ ماهگی طول میکشد, میشوند. روتوایلر ها نیاز به غذای سگ خاصی دارند که  مواد مغذی مورد نیاز آنها را تأمین کند و به رشد سالم استخوان ها و عضلات کمک نماید.  پروتئین های با کیفیت بالا، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها به رشد هماهنگ توله سگ روتوایلر کمک کرده و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به هضم بهتر غذا می گردد.

روتوایلرها سگ هایی ورزشکار با آرواره هایی قوی هستند که برای حفاظت و گارد ایده آل می باشند. سگ های این نژادموهایی سیاه با پوستی تا حدی قهوه ای دارند که ظاهری منحصر به فرد و جذاب  ایجاد میکند. روتوایلرها عاشق کودکان هستند و رفتار دوستانه، مهربان و مطیعشان, آنها را به سگ  ایده آل خانواده تبدیل نموده است.

ویژگی های غذای مناسب برای سگ روتوایلر با در نظر گرفتن ویژگی های خاص توله سگ نژاد روتویلر طراحی شده است:

رشد ماهیچه ای و عضلانی:  محتوای متعادل کلسیم، فسفر و ویتامین D ,  رشد هماهنگ استخوان را بهبود بخشیده و  پروتئین با کیفیت بالا و  ال-کارنیتین نیز به رشد عضلانی سالم کمک میکند.

محافظت از دستگاه گوارش: پروتئین انتخاب شده و فیبر به تقویت سیستم گوارشی حساس و حفظ فلور متعادل روده کمک میکند.

حفظ و نگهداری عضلات: غذای خشک سگ Royal Canin Rottweiler  Junior به تقویت مفاصل و  استخوانهای سنگین روتوایلر کمک می کند. همچنین ال-کارنیتین به رشد ماهیچه و حفظ  و نگهداری آن کمک شایانی می نماید.

سیستم ایمنی قوی:  مجموعه ای از آنتی اکسیدان های  ویژه دفاع طبیعی بدن را  تقویت می کند.

غذای مناسب برای سگ روتوایلر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۱ ، ۰۲:۳۷
شاه پسند عتذتی

با توجه به اینکه توله سگ در سن رشد قرار دارد و برای اندام سازی و رسیدن به بلوغ نیاز به غذایی  سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های لازم برای رشد دارد، تغذیه توله سگ امری بسیار مهم و فاکتوری تعیین کننده در سلامت حیوان به شمار می رود. تغذیه سگ در زمان تولگی تاثیر مستقیمی در تمام عمر سگ شما خواهد داشت. با توجه به اینکه ترکیبات موجود در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند، زمان خرید، حتما به ترکیبات موجود درغذای توله سگ توجه کنید تا مناسب ترین غذا را برای پاپی خود انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که توله سگ شما تا قبل از 6 ماهگی به 4 تا 5 وعده غذا در روز نیاز دارد. مقدار غذای مورد نیاز در هر وعده را از جدول غذایی مندرج روی بسته غذا مطالعه بفرمایید. در نظر داشته باشید که همراه با غذای خشک همیشه آب تازه و خنک در اختیار توله سگ خود قرار دهید. همچنین به یاد داشته باشید که تغییر ناگهانی غذا باعث ایجاد مشکلات گوارشی می شود به همین دلیل باید مقدار کمی غذای جدید را با غذای قبل مخلوط کرده تا در مدت زمان 4 یا 5 روز سگ شما به غذای جدید عادت کند.

معرفی غذای توله سگ نوتری پت

غذای توله سگ نوتری پت با مکمل پرو بیوتیک یک غذای کامل برای توله سگ همه نژادها می باشد.غذای خشک ٢٩%پروتئین توله سگ نوتری پت به نوعی طراحی و فرموله شده که علاوه بر نیازهای پایه، نیاز به رشد و اندام سازی در توله ها را نیز تامین می کند .در تولید این غذا علاوه بر 15%گوشت مرغ تازه حدود 10% جگر گاو نیز مورد استفاده قرار گرفته و علاوه بر طعم بهتر برای غذا  پروتئین اضافه برای رشد و اندام سازی را نیز تامین می کند. اجزاء تشکیل دهنده این غذا از حداقل 20 ماده اولیه تشکیل شده است  که هرکدام برای تامین بخشی از نیازهای بدنی در حال رشد توله سگها در نظر گرفته شده اند.

ترکیبات غذای خشک توله سگ نوتری پت حاوی گوشت مرغ تازه ، ذرت ، پودر گوشت طیور، پودرگوشت دامی ، پودرماهی ، غلات ، ماکارونی ، پودر استخوان ، پودر تخم مرغ کامل ، مولتی ویتامین مواد معدنی کمیاب ،  متیونین ، و آنتی اکسیدان ، روغن گیاهی ، چربی حیوانی و لیزین می باشد.

غذای توله سگ نوتری پت

 

محتویات و ویژگی های غذای توله سگ نوتری پت

  • مناسب برای توله سگ همه نژادها
  • حاوی مکمل پروبیوتیک، ویتامین ها و مواد معدنی کمیاب
  • حاوی پروتئین، چربی و مواد معدنی مفید و ضروری
  • حاوی  %29 پروتئین و %10-9 چربی و %5 فیبر و %0.95 کلسیم و %6 فسفر و3200-3400 کالری انرژی
  • محصول شرکت بهین تاش
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۱ ، ۰۲:۳۰
شاه پسند عتذتی