مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

ویژگی های غذای بچه گربه و قیمت غذای بچه گربه

چهارشنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۲:۱۱ ق.ظ

نگهداری و تغذیه بچه گربه با شیر

در چهارماه اول شیر مادر بطور 100 درصد برای نیازهای بچه گربه کافی است، بنابراین نیازی به غذای مکمل به جز شیر ندارند.

بچه گربه ها معده حساسی دارند و هر شیری را هضم نمی کنند و شیر گاو و گوسفند دارای لاکتوز باعث بروز اسهال و مرگ و میر آنها می شود. لذا بهتر است از شیر و غذای مخصوص برای تغذیه بچه گربه استفاده کنید. این محصولات خاص در فروشگاه های تخصصی مربوطه بصورت آماده وجود دارد.

اگر تجربه نگهداری از یک بچه گربه تازه متولد شده ندارید ، در صورت امکان با یک دامپزشک برای تجویز شیر مناسب مشورت کنید و توصیه های او در مورد تغذیه بچه گربه ها را دریافت نمایید.

برای تغذیه بچه گربه با شیر از بطری های مخصوص شیر بچه گربه که برای همین منظور طراحی شده اند استفاده کنید تا مانع از خفگی آن شوید. این بطری ها بدون سوراخ هستند و می توانید با داغ کردن یک سوزن و متناسب با اندازه بچه گربه روی آن سوراخ ایجاد کنید. سوراخ باید به اندازه ای باشید که بچه گربه قطره قطره از آن بمکد و بزرگ بودن سوراخ باعث خفگی بچه گربه می شود.

به جای بطری مخصوص از سرنگ یا قطره چکان هم می توانید برای شیر دادن به بچه گربه استفاده کنید.

هر شیر خشکی باید با نسبت معینی از آب مخلوط شود و حتما باید به دستورالعمل رو بسته بندی محصول توجه شود.

دمای شیر آماده شده باید نزدیک به دمای بدن بچه گربه که 35 درجه است باشد و بهتر است غذای گربه ای که بیشتر از سه ساعت مانده است را دور بریزید.

توجه داشته باشید که مانند نوزاد انسان بدن بچه گربه را هنگام غذا یا شیر افقی گرفته و سرش را بالا نگه دارید.

 

تغذیه بچه گربه با غذای خشک و معمولی

بعد از 4 هفته می توانید تغذیه بچه گربه را با غذای خشک شروع کنید و معده بچه گربه قابلیت هضم شیر گاو را هم پیدا می کند.

گربه ای که حدود 3 هفته سن داشته باشد می تواند راه برود و اولین دندان های شیری اش نیز نیش زده اند. نگهداری از بچه گربه 3 هفته ای به مراتب راحت تر از نگهداری یک نوزاد زیر ده روز می باشد .

در هفته ی اول تولد وزن بچه گربه ها ممکن است دو یا سه برابر بشود.این رشد سریع ادامه خواهد داشت ولی به تدریج از سرعت رشد کاسته می شود. به خصوص در زمان بلوغ گربه.

برای لذت بردن از نگهداری و تماشای رشد بچه گربه به صرف مقدار زیادی انرژی و مواد غذایی مناسب نیاز خواهید داشت.

بچه گربه ها در حدود دو یا سه برابر گربه های بالغ به انرژی نیاز دارند.آنها همچنین به پروتئین نیاز دارند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که غذایی را که برای بچه گربه ها تهیه میکنید مخصوص آنها فرموله شده باشد. بچه گربه باید تا سن یک سالگی که به سن بلوغ میرسد از غذاهایی که مخصوص بچه گربه هاست تغذیه کند.

بچه گربه های 5 تا 6 هفته حتی اگر هنوز در حال شیر خوردن هستند باید از غذای خشک با کیفیتی استفاده کنند .این روش به تدریج بچه گربه ها را با غذاهای دیگر آشنا میکند و تمرین مهمی برای آنهاست تا از شیر گرفته شوند.

بیشتر گربه های مادر به بچه های خود تا 8 هفتگی شیر میدهند.در این زمان 80 درصد تا 90 درصد کل غذای مصرفی گربه ها باید از غذای مخصوص بچه گربه ها باشد.

بطور کلی برای بچه گربه هایی که سن آنها حدود سه هفته میباشد و بی مادر هستند یا با دست تغذیه میشوند غذای تر مخصوص بچه گربه ها پیشنهاد میشود. غذای تر را جایگزین شیر مخصوص گربه ها کرده و به تدریج مقدار شیر را تا زمانی که بچه ها به سن 5 یا 6 هفتگی میرسند و میتوانند از غذای خشک استفاده کنند کم کنید.

آب تمیز و تازه را همیشه در دسترس بچه گربه قرار دهید. ظروف آب و غذای مرطوب را روزانه و ظرف غذای خشک را بصورت هفتگی با آب گرم و مایع شوینده بشویید.

غذای خشک را بعد از بازکردن در محیط دور از رطوبت قراردهید و حداکثر شش ماه پس از خرید مصرف نمایید.

غذاهای مرطوب مثل کنسرو را پس از بازکردن در یخچال نگهداری نمایید و برای وعده بعدی به دمای اتاق رسانده و در اختیار بچه گربه قراردهید.

ویژگی های غذای بچه گربه و قیمت غذای بچه گربه

غذای بچه گربه باید دارای پروتئین بالا، چربی متوسط و کربوهیدرات پایین باشد. بچه گربه ها توانایی امکان مصرف کربوهیدراتها را به عنوان منبع انرژی دارند ولی در جذب پروتئین ذخیره کربوهیدراتها ناتوانند.

پروتئین: بدن بچه گربه توانایی ساخت 12 اسیدآمینه از 23 اسیدآمینه مورد نیاز را دارد. 11 اسید آمینه ضروری باقیمانده باید در غذای بچه گربه لحاظ شود. در این ضمینه پروتئین های حیوانی در مجموع ارزش بیولوژیکی بالاتری نسبت به پروتئین های گیاهی دارند.

چربی : چربی ها منبع انرژی و اسیدهای چرب ضروری هستند و حاوی ویتامین های محلول در چربی مثل A، D، E  و K نیز هستند. همچنین باعث خوش طعم شدن غذا برای بچه گربه ها شده و به حفظ سلامتی پوست و موی آنها کمک می کند.

کربوهیدرات: تغذیه با کربوهیدراتهایی که قابلیت هضم کمی دارند منجر به نفخ، ایجاد گاز و اسهال در بچه گربه می شود. لاکتوز موجود در شیر گاو این خصوصیت را دارد. در مقابل نشاسته و قند ساده با دستگاه گوارش بچه گربه سازگار است و تا 35 درصد غذاهای تجاری را تشکیل می دهد.

ویتامین ها : انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین  A ، تیامین ، نیاسین و ویتامین D باید در رژیم غذایی بچه گربه وجود داشته باشند. ویتامین های محلول در چربی مثل: E و K نیز به همراه A و D نیز از طریق چربی در رژیم غذایی تامین می شوند.

مواد معدنی : انواع مواد معدنی و به خصوص کلسیم و فسفر باید در رژیم غذایی بچه گربه دیده شوند.

بچه گربه ها میتوانند برای غذا خوردن انتخاب آزادی داشته باشند، یعنی غذا همیشه به قدری که آنها میخواهند در دسترس باشد. شما میتوانید به آنها غذای خشک مخصوص و یا غذای گربه کنسروی مخصوص را بدهید. توجه داشته باشید که همیشه آب تازه در اختیار آنها باشد.
در ابتدا این احتمال وجود دارد که بچه گربه های کنجکاو به جای خوردن غذای خود به بازی با آن بپردازند، اما این گربه های جوان خیلی زود متوجه میشوند که باید این غذا را بخورند نه اینکه آنرا به این طرف و آن طرف پرت کنند!

قیمت غذای بچه گربه

 

برای تهیه غذای مخصوص بچه گربه و اطلاع از قیمت غذای بچه گربه به فروشگاه آنلاین دیجی پت مراجعه نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی