مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

خرید غذای گربه رفلکس و غذای مناسب گربه ها

شنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۳ ب.ظ

غذای مناسب گربه ها

نگهداری از یک گربه خانگی فقط به خریدن و قبول کردن گربه ختم نمی‌شود بلکه برای حفظ سلامت او و فراهم کردن زندگی راحت و آسایش گربه باید تلاش بسیاری کرده و تمامی نکات مهم در این زمینه را رعایت کنید. اولین قدم برای سرپرستی پت کسب اطلاعات درست و لازم برای نگهداری از او است. این‌که شما بدانید گربه شما در چه سنی به چه مقدار غذایی نیاز دارد، چه نوع موادغذایی را باید به او بدهید، سرشت گربه و حرکات و واکنش‌های او برای شناسایی و خوردن موادغذایی و خوراکیها را بشناسید و مواردی این چنین در سرپرستی گربه بسیار به شما کمک خواهد کرد.

با اطلاع از این موارد شما خواهید توانست بهترین غذای گربه را خریداری کرده و نسبت به مواردی که باید به در هنگام خرید غذای گربه به آن توجه داشت، اطلاعات کاملی داشته باشید.

 

گربه به کدام موادغذایی نیاز دارد؟

گربه‌ها نیزهمانند انسان برای زنده ماندن و انجام فعالیت‌های روزانه خود به یکسری مواد نیاز دارند که لازم است از طریق تغذیه تامین شوند. این مواد شامل: پروتئین‌، آمینو اسید، ویتامین A،C،E، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، سدیم، زینک و آب هستند که لازم است در مقادیر کافی به گربه داده شوند.

پروتئین: یکی از مواد بسیار لازم و ضروری برای بدن گربه و سگ است. این ماده نقش بسیار مهمی در عضله‌سازی، رشد، و ترمیم بافت‌های آسیب دیده بدن دارد. بچه‌ گربه‌هایی که پروتئین کافی دریافت نکنند رشد ناقصی خواهند داشت و از نظر جسمانی دچار مشکل خواهند شد.

آمینواسیدها: واحدهای سازنده پروتئین در بدن گربه هستند که بسیاری از عملکردهای حیاتی را کنترل می‌کنند.

ویتامین A: این ویتامین نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت بینایی و پوست و موی گربه دارد.

ویتامین‌های گروه B: کمبود این گروه از ویتامین‌ها می‌توانند بسیاری از عملکردهای گربه را دچار اختلال کند. یبوست، بی‌حوصلگی و عدم سلامت سیستم عصبی و سیستم‌های گوارشی از نشانه‌های کمبود ویتامین B است.

ویتامین‌های C و E: وجود این ویتامین‌ها برای حفظ و ارتقای سطح سیستم ایمنی بدن لازم است.

کلسیم و فسفر: این دو ماده معدنی برای سلامت و تقویت استخوان، دندان و مفاصل گربه بسیار لازم و ضروری هستند.

آهن: وجود آهن در خون گربه به تولید گلبول‌های قرمز و افزایش سطح سلامت گربه کمک می‌کند.

منیزیم: تولید انرژی، تنظیم فشارخون و ساخت استخوان‌ها مهمترین نقش منیزیم در بدن گربه است.

سدیم: به تعادل فشار خون گربه کمک می‌کند.

زینک: وجود این ماده برای ساخت پروتئین و DNA گربه ضروری است.

آب: آب نقش زیادی در بدن گربه دارد و لازم است در اندازه کافی به گربه داده شود.

 

انواع غذای گربه کدامند؟

غذای گربه را می‌توان در انواع مختلف غذای خشک، غذای تر، غذای نیمه تر و غذای منجمد تهیه کرده و به او داد.

غذای خشک گربه:

این نوع از غذای گربه را می‌توانید از پت شاپ پی کی پت تهیه کنید. غذای خشک گربه در طعم‌های مختلفی مانند انواع گوشت، هویج و سبزیجات، غلات، شیر و... وجود دارد. این نوع از غذا دارای خواص زیادی بوده و تا 10% از آب بدن گربه را می‌تواند تامین نماید.

غذای تر:

غذای تر یکی از محبوب‌ترین انواع غذا برای گربه‌ها است. غذای تر تازه‌تر است، خوشمزه بوده و می‌تواند درصد زیادی از آب بدن گربه را تامین کند. اگرچه غذاهای تر یا کنسروی قیمت بیشتری دارند اما شما می‌توانید در کنار غذاهای خشک از آن استفاده کنید.

 

به گربه پرشین چه غذایی بدهیم؟

گربه‌های پرشین در دسته محبو‌ب‌ترین نژادهای گربه در سرتاسر جهان به‌شمار می‌روند. این گربه‌های پشمالو به پروتئین، آب و موادمعدنی و ویتامین کافی نیاز دارند. بهتر است از هر دو نوع غذای خشک و تر برای گربه پرشین استفاده شود. از دادن مقادیر زیاد غذا و آب به گربه پرشین خودداری کنید زیرا سبب چاقی او خواهد شد. علاوه بر این به نظافت گربه پرشین بسیار توجه داشته باشید تا موهای براق و درخشنده‌اش همیشه سالم بماند. غذاهای حاوی انواع گوشت قرمز و گوشت مرغ و علاوه بر آن سیب زمینی و هویج برای او مناسب هستند.

 

روی بسته‌بندی غذای گربه دنبال چه نکته‌هایی بگردیم؟

مطالعه موارد درج شده روی بسته‌بندی‌های مواد غذایی گربه‌ها می‌تواند اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار دهد. روی این بسته‌بندی‌ها می‌توانید بدانید که مخصوص چه نژادی از گربه است. برای چه سنینی از گربه قابل استفاده است. آیا دارای موادمعدنی و مواد آلی هست یا خیر. نوع مواد مغذی که در ترکیب غذا وجود دارد را برای شما مشخص خواهد کرد. علاوه بر آن مقادیر موادمغذی نیز برای شما مشخص شده است.

اگر گربه شما بیماری خاصی دارد می‌توانید تشخیص دهید آیا این غذا برای گربه شما مناسب است یا خیر. علاوه بر این موارد تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول و کشور تولید کننده آن نیز مشخص شده است. برند محصول و کیفیت آن نیز قابل مشاهده است.

 

خرید غذای گربه رفلکس

درست یا غلط بودن تهیه غذای خانگی برای گربه سوال بسیاری از صاحبان گربه است. معمولا توصیه می‌شود از دادن غذای خانگی به گربه خودداری شود و تا حد امکان از غذاهای خشک و تر که در پت‌شاپ‌ها عرضه می‌شوند استفاده شود. در غیر این صورت و اگر تمایل به تهیه غذای خانگی دارید بهتر است تحت نظر دامپزشک و بر اساس توصیه‌های او و در نظرگرفتن نیازها و سلایق غذایی گربه برای او غذای خانگی تهیه کنید. غذای اماده می تواند یک انتخاب و جای گیزین مناسب بریا غذای خانگی گرربه باشد و برند رفلکس نیز تمایم موارد مورد نیاز گربه ها را دارد و خرید غذای گربه رفلکس نیز به اساتی از انواع پت شاپ ها امکان پذیر است.

 

غذای مناسب گربه در سن‌های مختلف چه فرقی دارد؟

بدن گربه‌ها در سنین مختلف نیازهای متفاوتی دارد. از این رو لازم است در هنگام تهیه غذای گربه به سن او و نیازهای بدنی گربه دقت داشت. بچه گربه‌ها برای رشد کافی و داشتن بدنی ورزیده و سالم پس از سن رشد، گربه‌های باردار در هفته‌های مختلف بارداری برای رشد جنین‌هایش و گربه‌های بزرگسال و پیر با توجه به وضعیت جسمانیشان به مقادیر و انواع مختلف موادغذایی نیاز دارند که حتما باید مدنظر قرار گرفته شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی