مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

۳۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

ظرف خاک گربه یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز برای نگهداری گربه است و انواع و اشکال مختلفی داره. در این مطلب قصد داریم در مورد انواع مختلف ظرف خاک گربه و مزایا و معایب هرکدوم صحبت کنیم تا بتونید با توجه به سبک زندگی و تعداد گربه‌هاتون مناسبترین توالت گربه رو خریداری کنید. 

ظرف دستشویی گربه چیه و چرا لازمه؟ خرید ظرف دستشویی گربه دیجی پت

خوشبختانه گربه‌ها به طور غریزی دستشویی کردن توی خاک رو بلدن و نیاز نیازی به آموزش و تربیت ندارن. کافیه یه ظرف خاک مناسب و خاک بستر در اختیار گربه قرار بدید تا گربه خودش بقیه کارا رو انجام بده.

ظرف خاک یکی از اولین و مهمترین وسایلیه که قبل از گربه آوردن باید تهیه کنید. در مقاله وسایل گربه می‌تونید با لیست کامل این لوازم ضروری آشنا بشید.

گربه‌ها برای دستشویی کردن به خاک نیاز دارن. اگه توالت و خاک مناسبی در اختیارشون نذارید ممکنه تو گلدان، باغچه یا هرجای دیگه دستشویی کنن و حسابی خرابکاری کنن؛ علاوه بر این احتمال انتقال انواع بیماری، انگل و … به گربه هم وجود داره.

با خرید یه توالت مناسب هم خونه زندگی‌تون مرتب و تمیز می‌مونه و هم سلامت گربه ملوستون تضمین می‌شه. 

برای ظرف دستشویی گربه دیجی پت می توانید به فروشگاه معتبر دیجی پت مراجعه کنید و انواع ظرف دستشویی گربه را با کیفیت مناسب تهیه نمایید.

ظرف دستشویی گربه دیجی پت

ویژگی‌ها و اندازه ظرف خاک گربه

  • ظرف خاک گربه باید برای جثه و اندازه گربه‌تون مناسب باشه تا گربه به راحتی بتونه توش بچرخه، دستشویی کنه و بعد هم مراسم خاک ریختن روی ادرار و مدفوعش رو انجام بده.
  • اگه ظرف کوچک و تنگ باشه ممکنه ادرار و مدفوع به بیرون ریخته بشه و حسابی کثیف کاری بشه. در ضمن ممکنه گربه هم احساس راحتی نکنه و دیگه تمایلی به دستشویی کردن توی اون ظرف نداشته باشه.
  • اگه گربه بزرگ، درشت و قدبلندی دارید در توالتهای مسقف به ارتقاع توالت هم باید توجه کنید تا فضای کافی برای حرکت گربه داشته باشه.
  • اما دیواره‌های ظرف خاک خیلی هم نباید کوتاه باشه؛ در غیراینصورت مدام خاکش به بیرون ریخته می‌شه و خونه‌تون کثیف می‌شه.
  • توالت گربه باید جنس محکمی داشته باشه و به راحتی قابل شستشو باشه.
  • اکثر ظرفهای خاک گربه از جنس پلاستیک هستن و بسیار سبکن. اما حواستون باشه که جنس پلاستیک مستحکم و مقاوم باشه و تحمل وزن گربه رو داشته باشه.

انواع ظرف خاک گربه

به طور کلی توالت گربه به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شن:

  • ظرف خاک ساده یا بدون سقف
  • ظرف خاک سقف دار
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۴:۴۱
شاه پسند عتذتی

در جوامع پیشرفته امروزی کمک به حیوانات خیابانی یکی از کارهای پسندیده اجتماعی به شمار می‌آید و افراد زیادی سعی در کمک به آن‌ها دارند. این حیوان با مشکلات زیادی هم چون: کمبود غذا، گرما و سرما، بیماری، مرگ در اثر تصادفات جاده‌ ای و غیره رو به رو هستند و این مشکلات سبب ایجاد معضلات زیادی برای آن‌ ها شده است.

آیا به سرپرستی گرفتن حیوانات خیابانی خوب است؟

در حالت کلی افراد برای به سرپرستی گرفتن حیوانات فاکتور‌های مختلفی مانند: نژاد دار بودن، سالم بودن حیوان و غیره را در نظر می گیرند. بیشتر افراد حیوانات خیابانی را برای به سرپرستی گرفتن مناسب نمی دانند.

زیرا این حیوانات را مستعد انواع بیماری های خطرناک همچون هاری دانسته و برخی از آن ها رفتاری پرخاشگرایانه دارند. اما سگ‌ها و گربه های ولگرد در زمینه درک علامت‌ های انسانی، با حیوانات خانگی تفاوتی ندارند. این حیوانات بهترین دوست انسان خواهند بود و به همین دلیل تلاش زیادی می‌ کنند در نزدیکی انسان‌ها باقی بمانند.

تنها لازم است پس از در اختیار گرفتن آن ها، او را به کلینیک‌های دامپزشکی برده و سلامت او را مورد بررسی قرار دهید. در بیشتر موارد، این حیوانات با واکسیناسیون و رژیم غذایی مناسب پس از مدتی می‌توانند به اوج سلامتی خود برسند.

غذا دادن به سگ خیابانی، قیمت غذای سگ خیابانی

تصور می شود که این سگ ها گوشت خوار باشند اما به رژیم غذایی مبتنی بر پروتئین به تنهایی نیاز ندارند. یک سگ ولگرد تقریبا هر چیزی را که یک انسان ممکن است برای خوردن طبقه بندی کند، از جمله سبزیجات، آب نبات، میوه یا فست فود می خورد.

مهم ترین عامل در رژیم غذایی بوی آن است. یک کاسه میوه ای با بوی شیرین جذاب تر از یک تکه کلم بروکلی تازه است. وسگ های ولگرد وقتی از پیدا کردن غذا ناامید می شوند اغلب از ظروف پلاستیکی که بوی غذا می دهند، می خورند.

برای غذا دادن به سگ های ولگرد لازم نیست به سراغ غذاهای گران قیمت بروید شما می توانید به راحتی با مراجعه به سایت دیجی پت و مشاهده قیمت غذای سگ خیابانی، غذای خوب با قیمت مناسب برای این حیوانات تهیه کنید.

قیمت غذای سگ خیابانی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۳:۴۵
شاه پسند عتذتی

اگر گربه شما علائم بارداری را نشان می دهد یا مشکوک هستید که گربه شما ممکن است زمانی که در گرما بوده جفت گیری کرده باشد، اولین قدم این است که او را نزد دامپزشک ببرید. گاهی اوقات زود است که بتوانید گربه خود را عقیم کنید. تایید بارداری در گربه تا زمانی که حدود سه تا چهار هفته از بارداری خود می گذرد دشوار است. با این حال، اگر گربه شما بیمار به نظر می رسد یا علائم عجیبی از خود نشان می دهد، همچنان باید او را برای ارزیابی نزد دامپزشک ببرید و به دامپزشک اطلاع دهید که ممکن است باردار باشد.

در حدود سه هفته پس از بارداری، دامپزشک شما ممکن است بتواند با لمس آرام شکم گربه، بارداری را تعیین کند، اگرچه اگر گربه چاق باشد یا عوامل دیگری مانند مدفوع سفت یا مثانه بزرگ وجود داشته باشد، ممکن است دشوار باشد. در صورت وجود، سونوگرافی ممکن است بتواند بارداری را تایید کند.

در این مرحله اولیه تا اواسط بارداری، دامپزشک شما می تواند در مورد گزینه عقیم کردن گربه  و خاتمه بارداری با شما صحبت کند. ممکن است تصمیم بگیرید که می خواهید این کار را برای سلامتی گربه خود انجام دهید. اگر تصمیم دارید به گربه خود اجازه دهید بچه گربه ها را داشته باشد، دامپزشک شما می تواند در مورد مراقبت از گربه باردار خود و همچنین مراقبت هایی که بچه گربه ها پس از تولد به آنها نیاز دارند به شما توصیه کند.

حدود 55 روز پس از بارداری، دامپزشک شما ممکن است برای بررسی تعداد بچه گربه های مورد انتظار، عکس رادیوگرافی (اشعه ایکس) را توصیه کند.

واکسیناسیون در دوران بارداری توصیه نمی شود  زیرا ممکن است تأثیر نامطلوبی بر رشد بچه گربه ها داشته باشد، اگرچه انواع خاصی از واکسن هاری ممکن است خوب باشد.

 

غذای مناسب برای گربه باردار چیست؟

گربه باردار شما باید از یک غذای با کیفیت بالا که برای رشد فرموله شده است تغذیه شود. به دنبال بیانیه AAFCO Nutrition Adequacy باشید که می گوید غذای مناسب برای گربه باردار برای رشد و تولید مثل کامل و متعادل است. این اغلب نوعی غذای بچه گربه است. به طور کلی، غذای مرطوب انتخاب سالم تری نسبت به خشک است، اما هر دو مشکلی ندارند. هنگام انتخاب غذا، همیشه بهتر است از دامپزشک خود بپرسید که چه غذایی را توصیه می کند. .

مراقب باشید در هفته های اولیه بارداری به گربه باردار خود بیش از حد غذا ندهید. بله، او به مقدار زیادی تغذیه خوب برای خودش و بچه گربه هایش نیاز دارد. با این حال، غذای بچه گربه حاوی کالری اضافی و مواد مغذی مورد نیاز او است. اگر اضافه وزن پیدا کند، می تواند برای او و بچه گربه ها مشکل ایجاد کند. پس از تأیید بارداری او، به تدریج به غذای بچه گربه تغییر دهید، اما مقدار تغذیه او را افزایش ندهید، مگر اینکه وزنش کم باشد یا گرسنه باشد. با کمک دامپزشک وضعیت بدن او را در دوران بارداری بررسی کنید.

هنگامی که گربه شما حدود شش هفته از بارداری خود می گذرد، باید وعده های غذایی کوچک تری به او داده شود. فشاری که بچه گربه‌ها روی شکم او وارد می‌کند، خوردن غذای زیاد در یک زمان را برای او سخت‌تر می‌کند، اما او به غذای اضافی نیاز دارد. چهار تا شش بار در روز به او وعده های غذایی کوچک بدهید.

غذای مناسب برای گربه باردار

محیط گربه باردار شما

علاوه بر مراقبت های جزئی دامپزشکی و تغییرات تغذیه ای، گربه باردار شما نباید در بیشتر دوران بارداری خود نیازهای خاصی داشته باشد. با این حال، با نزدیک شدن (زایمان) شروع به جستجوی مکانی امن و آرام برای شروع لانه سازی می کند. که معمولاً یک یا دو روز قبل از تولد شروع می شود.

می توانید یک جعبه مقوایی یا سبد لباسشویی را با پر کردن آن با پتو و قرار دادن آن در یک منطقه امن و آرام از خانه خود آماده کنید. با این حال، گربه شما ممکن است تصمیم به استفاده از آن نداشته باشد. همانطور که در مورد بیشتر گربه ها وجود دارد، آنها هر طور که بخواهند انجام می دهند. ممکن است گربه شما در ناخوشایندترین مکان زایمان کند. اگر مناطقی از خانه وجود دارد که می‌خواهید برای ملکه شدن ممنوع باشد، مطمئن شوید که آن مناطق در هفته آخر بارداری او بسته بماند. همچنین، مطمئن شوید که او به فضای باز دسترسی ندارد زیرا ممکن است مخفیانه دور شود و در جایی که نتوانید او را پیدا کنید لانه کند.

گربه شما همچنین ممکن است با نزدیک شدن به تولد، بی قرار و حتی مضطرب رفتار کند. این کاملا طبیعی است. فقط تمام تلاش خود را بکنید تا او را راحت نگه دارید و به او فضا بدهید. این همه به زودی تمام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۲:۵۲
شاه پسند عتذتی

وقتی صحبت از بانمکی و بامزگی باشد، موجودات کمی میتوانند با بچه گربه ها رقابت کنند. اگر به تازگی صاحب یک یا دو بچه گربه شده اید، احتمالا در حال یادگیری نحوه نگهداری آنها هستید و پیدا کردن مناسب ترین رژیم برای تغذیه بچه گربه از مهم ترین دغدغه های این روزهایتان است.

بچه گربه چی دوست داره؟

غذای اولیه گربه بهتر است در تمامی مراحل ثابت باقی بماند. جلوگیری از تغییرات شدید باعث کاهش و یا جلوگیری مشکلات گوارشی میشوند. هرچند این به این معنا نیست که امتحان کردن غذاهای جدید به عنوان وعده های فرعی ممنوع است. در ادامه به هفت غذا که بچه گربه شما از خوردن آن لذت خواهد برد میپردازیم.

  • غذای گربه کنسرو شده

تنوع مواد اولیه ی موجود در کنسرو های گربه آنها را به راه مناسبی برای معرفی طعم های مختلف به بچه گربه ها تبدیل می کند. یک قاشق کنسرو میتواند به غذای معمول آنها اضافه شود و یا به عنوان تشویقی به آنها داده شود. 

  • تخم مرغ هم زده شده

وقتی برای صبحانه تخم مرغ همزده شده دارید، کمی پنیر آب شده به آن اضافه کنید و قبل از اضافه کردن نمک و فلفل و یا ادویه، کمتر از یک قاشق آن را به گربه خود تعارف کنید. بچه گربه ها عاشقش خواهند شد.

  • ماهی های آب شور

ماهی های سالمون، گربه ماهی و ماهی تن پخته شده انتخاب مناسبی برای بچه گربه ها هستند. حتی اگر گربه اصرار به دریافت بیشتر دارد، مقدار آن را کمتر از یک قاشق چای خوری نگه دارید.

  • گوشت پخته شده

هر نوع گوشت اعم از گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ و گوزن و آهو برای گربه بسیار مناسب است. از دادن چربی گوشت و گوشت نمک زده به بچه گربه ها خودداری کنید. همچنین هات داگ و سوسیس میتوانند سیستم گوارشی گربه شما را بهم بریزند.

  • سالاد های سبز

با وجود اینکه گربه ها گوشتخوار هستند، اضافه کردن کمی سبزیجات به رژیم غذایی آنها میتوانند فیبر و مواد معدنی مورد نیاز آن را تامین کند.

  • کدو 

کدو را دور دستمال مرطوب بپیچید و برای چند دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. بعد از سرد شدن مقداری از آن را به گربه تان بدهید و مابقی برای روزهای دیگر داخل یخچال قرار دهید.

  • چمن گربه (Cat Grass)

چمن گیاهی مخصوص گربه، نوع خاصی از چمن نیست، بلکه چمن ای است که مخلوط از دانه های گندم، جو و جو دوسر است. این نوع چمن نباید با چمن خارج از خانه که ممکن است حاوی مواد سمی باشد، اشتباه گرفته شود.

این چمن را میتوانید از پت شاپ ها بخواهید و همانند سالاد سبز میتواند فیبر و‌ مواد معدنی گربه شما را تامین کند.

زمانیکه این غذاها را به بچه گربه ها پیشنهاد می دهید قانون ده درصد را فراموش نکنید. هر چیزی که به رژیم غذایی گربه تان اضافه میکنید نباید بیشتر از ده درصد مجموع کالری های دریافتی کل روز باشد.

 

غذای بچه گربه چند روزه

بچه گربه تازه متولد شده برای تغذیه به شیر مادر وابسته است. اگر مادر بچه گربه در دسترس نباشد، باید از شیر مخصوص بچه گربه ها تغذیه کند.

غذای بچه گربه زیر یک ماه

در یک ماه اول زندگی، بچه گربه باید از شیر مادر و یا شیر خشک مخصوص بچه گربه ها تغذیه کند. معده گربه در این مرحله از رشد بسیار حساس است و تغذیه نامناسب میتواند سبب مشکلات بلند مدت و کوتاه مدت بسیاری از جمله اسهال، کم آبی و یا کمبود تغذیه ای شود. شیری که تحت عنوان شیر مخصوص گربه می شناسیم برای بچه گربه ها چندان مناسب نیست و تنها در مواقع ضروری قابل استفاده است. 

غذای بچه گربه دو ماهه

غذای بچه گربه دو ماهه، غذایی غیر از شیر مادر آماده هست، در این مرحله می‌توانید غذاهای کنسروی یا پخته [با مشورت دامپزشک] به رژیم غذایی بچه گربه تان اضافه کنید.

غذای بچه گربه دوماهه

غذای بچه گربه سه ماهه

بچه گربه سه ماهه هنوز هم میتواند از غذای خشک استفاده کند. در این دوره تعداد وعده های غذایی میتواند به سه وعده کاهش یابد. آشامیدن آب تازه در این سن بسیار حائز اهمیت است.

غذای بچه گربه شش ماهه

در شیش ماهگی همچنان غذای مخصوص بچه گربه نیاز است. بچه گربه ها میتوانند از غذای خشک یا خیس و یا هر دو با توجه به ذائقه شان استفاده کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۲:۴۵
شاه پسند عتذتی

چرا با وجود در دسترس بودن فناوری وافل، دال های مجوف توسعه یافتند؟

در کشور ما بسیاری بر این باورند که دلیل اصلی توسعه فناوری دال های مجوف صرفا نیاز به پوشش دهانه‌های بلند بوده است. اما باید اذعان داشت که این پندار صحیح نیست. مانند بسیاری از موارد ناقص انتقال تکنولوژی در صنایع مختلف به کشور، به نظر می‌رسد در این مورد نیز اساسا ماهیت اصلی تکنولوژی درست درک نشده است.

خواننده آگاه به خوبی می‌داند که پوشش دهانه‌های بلند در سازه‌ها موضوع جدیدی نیست و بهره گیری از دال های مشبک (وافل) از بیش از 80 سال پیش برای مهندسین در دسترس بوده است. بنابراین باید دوباره اندیشید که با وجود سیستم وافل با قابلیت پوشش دهانه‌های بلند چه ضرورتی بر توسعه تکنولوژی دال مجوف بوده است؟

با مراجعه به منابع اصلی و معتبر می‌توان پاسخ این پرسش کلیدی را دریافت. در مجله معتبر ریشه اصلی گسترش تکنولوژی دال مجوف نیاز حیاتی به کنترل ارتعاشات و صدابندی در ساختمان‌ها ذکر شده است.

در واقع می‌توان اینگونه جمع‌بندی نمود که در زمان توسعه فناوری دال مجوف در اواخر دهه 90 میلادی، حتما تکنولوژی وافل در اختیار مهندسین بوده است اما به واسطه ضعف بنیادین وافل در کنترل ارتعاشات و صدابندی کوبه‌ای بوده که افراد را واداشته تا به توسعه فناوری‌های دال مجوف (اعم از کوبیاکس، یوبوت، بابل دک) بپردازند.

کاربرد سقف دال مجوف

برای تشریح بهتر موضوع ریشه‌های گسترش دال مجوف، لازم است به صورت بسیار واضح به تفاوت دال مجوف و دال وافل (مشبک) پرداخته شود. شکل زیر به صورت شماتیک تفاوت دال وافل (مشبک) و دال مجوف را نشان می‌دهد.

تفاوت دال مجوف و دال وافل

بنابراین در سقف دال مجوف عملا بالا و پایین پر کننده‌ها دو دال قرار می‌گیرد و یک مقطع I شکل می‌سازد. اما در دال وافل (دال مشبک)، بتن زیر پرکننده‌ها را در بر نمی‌گیرد و بنابراین تنها یک دال ایجاد می‌شود. در برخی از منابع فارسی، به دال های مجوف اصطلاحاً “دوپوش” و به دال وافل “تک پوش” اطلاق می‌گردد.

مزیت‌های دال مجوف نسبت به دال وافل (مشبک) کدامند؟

بر اساس توضیحات فوق می‌توان مهمترین مزیت‌های دال مجوف نسبت به دال وافل را اینگونه خلاصه کرد:

  • در دال‌های وافل صدابندی ضعیف سقف یک اشکال بسیار بنیادین است. به ویژه انتقال شدید صدای کوبه‌ای در دال‌های وافل باعث سلب آسایش ساکنین می‌گردد. در سوی مقابل، صدابندی خوب سقف مجوف یک امتیاز محسوب می‌شود.
  • در سقف‌های مجوف کنترل ارتعاشات سازه در محدوده فرکانسی مطلوب مزیت مهمی است در مقابل دال وافل که از این نقصان مهم برخوردار است.

معایب دال مجوف نسبت به دال وافل کدامند؟

علی‌رغم امتیازات برشمرده، دال مجوف دارای معایب مهمی نیز است که حتما باید مدنظر قرار گیرد.

  • در سقف مجوف لازم است تا بتن هم پایین و هم بالای پر کننده را فرا بگیرد. یا همانگونه که اشاره شد، یک سقف دو پوش ایجاد شود. اما نکته بسیار مهمی در اینجا باید مدنظر باشد. در یک دال متعارف بتنی تحت بارهای ثقلی بخش عمده سقف تحت تاثیر لنگرهای مثبت است. واضح است که در لنگرهای مثبت بتن زیرین تحت کشش است و بنابراین عملا ترک خورده محسوب شده و ارزش سازه‌ای ندارد.
  • شکل زیر توزیع لنگر خمشی را در یک نمونه از یک سقف متعارف نشان می‌دهد. می‌توان دید که بخش عمده دال دارای لنگر مثبت است. به عبارتی دیگر، بتن قرار گرفته در زیر پرکننده‌ها در دال‌های مجوف هیچ خاصیت سازه‌ای ندارد و تنها به وزن سازه می‌افزاید.

مزایا و معایب دال مجوف

بنابراین، می‌توان نتیجه مهمی را مورد اشاره قرارداد:

  • وزن بار مرده دال مجوف نسبت به دال وافل بیشتر است و طبعا این وزن بیشتر بر غیر اقتصادی تر شده سازه مجوف در قیاس با وافل می انجامد.
  • به عنوان صرفا یک مثال، برای پوشش یک سقف 10 متری، سقف مجوف متعارف دارای وزن بتن 600 کیلوگرم بر مترمربع خواهد بود اما دال وافل تنها 400 کیلوگرم بر مترمربع بتن مصرف می‌کند.
  • نیاز به حرکت افقی بتن برای دربرگیری قسمتهای زیرین پر کننده باعث چالش‌های اجرایی بسیاری می‌شود. نیاز به بتن با روانی بسیار بالا از یک سو و نیاز به تیم‌های اجرایی آموزش دیده و بسیار مجرب از سوی دیگر از معایب بسیار مهم دال های مجوف است. به نظر می‌رسد، این اشکال در کشور ما بسیار بیشتر خود را نشان داده و جامعه مهندسی موارد بسیاری از اجرای نامناسب دال مجوف و مشکلات بعدی را در خاطر دارد.

مزیت‌های اینتل دک نسبت به دال مجوف

توسعه فناوری بومی اینتل دک تلاشی بر فایق آمدن بر چالش مهم مهندسی سازه کشور بوده است. دال‌های مجوف علی‌رغم مزیت‌های ذاتی خود مشکلات فراوانی را برای مهندسین و سازندگان ایجاد کرده بود. همانطور که اشاره شد وزن بسیار زیاد دال سازه‌ای و صعوبت‌های اجرایی عیب اساسی این سیستم‌ها بوده است. از سوی دیگر، دال وافل علی‌رغم سابقه طولانی خود دارای اشکالات بنیادینی مانند “صدابندی ضعیف” و “ارتعاشات فراتر از حد” بوده است.

اینکه اینتل دک چگونه توانسته بر معایب دال مجوف فایق آید را می‌توان اینگونه تشریح کرد:

  • در اینتل دک به واسطه چیدمان اجزای سازنده سقف نیازی به حرکت افقی بتن زیر پرکننده‌ها نیست. در واقع در اینتل دک از یک قطعه بتن سبک غیر سازه‌ای در زیر پرکننده اصلی استفاده شده است. این قطعه بتنی بسیار سبک عملا همان امتیاز دال مجوف را ایجاد می‌کند و یک سطح تخت بتنی در کار ایجاد می‌شود. این قطعه نقش بسیار بی‌بدیلی در صدابندی کوبه‌ای و نیز کنترل ارتعاشات دارد. در واقع مزایای اصلی دال مجوف را ایجاد می‌کند اما با وزن بسیار معقول در حدود دال وافل.

مزایای اینتل دک نسبت به وافل

  • در اینتل دک چیدمان اجزای سازه بسیار ساده و پازل گونه است و لذا اجرا را بسیار مدولار و ساده می‌کند. لذا در اینتل دک برخلاف دال مجوف نیازی به اکیپ‌های اجرایی تخصصی نیست. اجرای پازل گونه اینتل دک را می‌توان در شکل فوق دید. اما در سوی مقابل، آگاهان می‌دانند که در اجرای گونه‌­های مختلف دال مجوف موضوع حرکت افقی بتن زیر پرکننده‌ها بسیار چالش کلیدی است.
  • برای حرکت افقی بتن، لازم است دانش فنی و اجرایی بالایی از تهیه و اجرای بتن آماده به کار گرفت. افزودن هوشمندانه مقادیر صحیح از فوق روان کننده و نیز محدود نمودن سایز درشت دانه‌ها برای دستیابی به بتنی نزدیک به شرایط بتن خود متراکم یک اولویت جدی است. افزون بر آن، مشکل بسیار مهم بالا آمدن پرکننده‌ها در اثر فشار آپ لیفت بتن تاره زیر پرکننده‌ها یک دغدغه بسیار مهم است.

سقف اینتل دک

  • وزن بسیار سبک سقف اینتل دک در قیاس با دال مجوف بسیار موضوع مهمی است. در جدول زیر، وزن بار مرده سقف اینتل دک با سقف مجوف متعارف در ضخامت‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون دهانه مقایسه شده است. از این جدول می‌توان دریافت که وزن بار مرده اینتل دک تا 30 درصد کمتر از دال مجوف است. بدیهی است که وزن کمتر بتن باعث کاهش مصرف میلگرد در سازه می‌شود.
ضخامت سقف وزن بار مرده سقف ( kg/m2 )
دال اینتل دک دال مجوف
30 سانتی متر 400 560
35 سانتی متر 450 650
40 سانتی متر 500 940
  • سطح مضرس بتن پس از قالب برداری در اینتل دک می‌تواند یک امتیاز در پروژه‌هایی باشد که کارفرما قصد الحاق مستقیم نازک کاری به سقف را داشته باشد. توضیح بیشتر آن است که در دال‌های مجوف عموما سطح زیرین بتن پس از قالب برداری کاملا لیسه‌ای است و این موضوع چسبندگی گچ را کاملا دشوار می‌کند. اما در طراحی بلوک‌های اینتل دک تلاش شده تا سطحی مضرس دیده شود تا نازک کاری با سهولت بیشتری انجام شود.

مضرس اینتل دک

در شکل فوق مضرس بودن هوشمندانه بلوک اینتل دک را می‌توان دید. در برخی از پروژه‌ها، کارفرما تمایل به استفاده مستقیم گچ بر روی اینتل دارد.

بیشتر بخوانید:  معرفی سقف‌های تیرچه فلزی (تیرچه کرومیت)

عایق صدا، مهم‌ترین مزیت اینتل دک و دال‌های مجوف بر دال وافل (مشبک)

مهمترین نقصان وافل نسبت به دال مجوف که اساسا باعث پیدایش فناوری دال مجوف گردید، ضعف شدید در صدابندی بود. صدابندی در ساختمان موضوعی مهم است و ارتباط مستقیم با میزان آسایش ساکنین دارد. سقف‌های وافل به ویژه در صدابندی کوبه‌ای دارای ضعف هستند.

دلیل این موضوع نیز ماهیت تک پوش بودن از یک سو و فرم قابلمه ای بودن از سوی دیگر است که باعث تشدید ارتعاشات صوتی می‌گردد. صدای کوبه‌ای عموما ناشی از حرکت افراد و یا افتادن اشیاء بر زمین است. بر اساس ضوابط مندرج در مبحث هجدهم مقررات ملی، صدابندی یکی از آیتم‌های کلیدی است.

بنابراین، طراحان سقف اینتل دک با اشراف بر این چالش مهم، ارتقای صدابندی سقف را در دستور کار قرار داده‌اند. بهره‌گیری از متریال مصرفی در بلوک تحتانی، دانسیته بلوک فوقانی و ابعاد هندسی از جمله پارامترهای تعیین کننده است و طبعاً مهم‌ترین معیار برای سنجش میزان مطلوبیت صدابندی سقف آزمون‌های استاندارد است.

بخش آکوستیک مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به عنوان نخستین آزمایشگاه صدابندی در ایران مطرح گردیده است. تجهیز پاکوب مدل تولید کمپانی  B&K دانمارک این مرکز در چندین پروژه تکمیل شده اینتل دک مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس استانداردهای ISO 140،  DIN 52210، BS 5821، ASTM 492 برای اندازه‌گیری میزان صدابندی بین طبقات اینتل دک بهره گرفته شده است.

عایق صدا، مهمترین مزیت اینتل دک و دال های مجوف

عایق صدا، مهمترین مزیت اینتل دک و دال های مجوف

برابر نتایج حاصل شده از این آزمایش‌ها، می‌توان دریافت سقف اینتل دک حداقل‌های صدابندی سقف را بر اساس مقادیر مندرج در مبحث هجدهم مقررات ملی پاس کرده است.

عملکرد دال مجوف در زلزله

ایران در زمره لرزه خیزترین کشورهای دنیا است و طبعا موضوع ساخت مقاوم سازه‌ها در برابر زلزله یکی از موضوعات کلیدی در فرآیندهای مهندسی سازه در کشور است. اگرچه تحقیقات در خصوص رفتار دال‌های مجوف در برابر زلزله نسبتا پراکنده است.

اما در مجموع می‌توان اینگونه قضاوت نمود که خلق یکپارچگی در سیستم سازه‌ای بین سقف و اسکلت امتیاز مشترک سیستم‌های مجوف، وافل و اینتل دک در قیاس با روش‌های سنتی تیرچه بلوک است. لیکن به نظر می‌رسد، وزن بار مرده زیاد سقف‌های مجوف در قیاس با اینتل دک و دال وافل یک عیب بر این سقف‌هاست که طبعاً باعث تشدید تقاضای لرزه­ای ناشی از زلزله می­‌گردد.

جمع بندی

در این نوشتار تلاش شد تا با معرفی دال های مجوف به ریشه اصلی پیدایش آن‌ها اشاره شود. اساساً مشکل صدابندی و صعوبت در کنترل ارتعاشات در سقف‌های وافل باعث گردید تا فناوری سقف‌های مجوف توسعه یابد. در سوی دیگر، برای برطرف کردن این چالش، در دال‌های مجوف استفاده از دو دال در بالا و پایین پرکننده موجبات سنگینی بسیار زیاد دال‌های مجوف را پدید آورد.

همانگونه که بحث شد، دال تحتانی در سیستم‌های مجوف عملا از نظر سازه‌ای فاقد توجیه است. ضمن اینکه مشکلات اجرایی ناشی از حرکت افقی بتن را نیز باید به این مشکلات افزود.

اینتل دک که یک راهکار خلاقانه است تلاش نموده تا با بهره‌گیری تواماً از امتیازات هر دو گونه دال مجوف و وافل بر معایب آن‌ها فایق آید. لازم به ذکر است که اینتل دک نیز در رده دال‌های مشبک یا به عبارتی تک پوش است. صدابندی عالی اینتل دک مهمترین مزیت بر دال وافل است و از سوی دیگر وزن سبک سازه‌ای اصلی‌ترین امتیاز اینتل دک بر دال مجوف است.

ضمن آنکه اجرای مدولار اینتل دک در قیاس با فرآیندهای پیچیده اجرایی در دال مجوف یکی از مزیت‌های درخشان اینتل دک است. برخلاق دال‌های مجوف، در اینتل دک نیازی به بتن با روانی بالا وجود ندارد و می‌توان از یک بتن متعارف کارگاهی بهره برد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۸:۰۵
شاه پسند عتذتی

در این مقاله به بازسازی سقف خانه خواهیم پرداخت. با به روز ترین متد، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در کردان ، بازسازی آپارتمان و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

بازسازی سقف چوبی

نوسازی خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت عدم توجه به این بناها ممکن است، عوامل مختلف دچار نشست و تخریب شود و خطرات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشند. بازسازی سقف چوبی خانه یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد .

استودیو طرح و ساخت تجویدی

 

اگر به بازسازی منزل خود فکر می‌کنید و قصد تغییر پلان دارید، باید به سازه و مقاومت ساختمان خود توجه کنید.

استودیو طرح و ساخت تجویدی

 

کناف در سقف

استفاده از کناف در نوسازی سقف باعث می‌شود سقف شما به میزان دلخواه کوتاه‌تر شود. مزایای دیگر کناف این است که می‌توان نور پردازی مناسب فضا را انجام داد.

 

سقف کاذب سقف

عایق حرارتی و صدا

جلوگیری از نفوذ رطوبت

کاهش ارتفاع سقف های بلند

اجرای نورپردازی بر روی سقف کاذب

پوشش مناسب برای سقف های که نمای زیبایی ندارند.

بازسازی سقف خانه | اجرای ویلا در کردان ، بازسازی شرکت و ساختمان اداری در تهران و کرج

بازسازی سقف کاذب گچی

یکی از ویژگی های نوسازی، سقف کاذب با گچ است که بسیار مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. امکان انتخاب انواع طراحی های زیبا از گل و بوته گرفته تا طرح های اسلیمی است. معمولا قالب هایی با طرح های مختلف از قبل ساخته شده و ملات گچ را درون آن قالب گیری می‌کنند.

سقف نیازیت 

در این سقف ها به جای میل گرد زیگزاگ، از تیرچه فلزی و آرماتور های جداگانه استفاده می‌کنند. از تفاوت های عمده تیرچه های نیازیت با سایر آن‌ها، می‌توان به عدم نیاز در آن اشاره کرد.

سقف در سازه های گوناگون به عنوان یکی از اساسی‌ترین عناصر معماری داخلی مطرح است. از این بخش در ساختمان های یک و دو طبقه برای جلوگیری از ورود نور آفتاب، برودت، باران، برف و همچنین جداسازی طبقات از یکدیگر استفاده می‌شود. برای افزایش جذابیت و زیبایی ساختمان، همچنین رفع عیب های آن تعمیر و بازسازی سقف دارای اهمیت است.

بازسازی سقف خانه | اجرای ویلا در کردان ، بازسازی شرکت و ساختمان اداری در تهران و کرج

استودیو طرح و ساخت تجویدی با به روز ترین متد، بازسازی شرکت ، طراحی و اجرای ویلا در کردان ، بازسازی آپارتمان و ساختمان اداری در کرج و تهران با بهترین کیفیت پروژه‌های شما را پیش از ساخت و صرف هزینه به واقعی ترین شکل ممکن به شما نمایش می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۳:۵۵
شاه پسند عتذتی

در دورانی زندگی میکنیم که گربه خانگی به عضوی دوست داشتنی در کنار بسیاری از انسانها تبدیل شده است. از آنجایی که نگهداری از این حیوان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است لازم‌ می‌باشد که در خصوص آن اطلاعات جامعی داشته باشیم و یکی از موارد قابل توجه تغذیه‌ با غذای خشک گربه می‌باشد. ما در این مقاله به بررسی این نوع ماده‌ی غذایی و انواع آن پرداخته ایم.

نکات مهم در تهیه‌ و خرید غذای خشک گربه

امروزه حیوانات خانگی به یکی از موجودات پرطرفدار در زندگی انسانی تبدیل شده‌اند. در این بین نگهداری از گربه ها نیز بیشتر از قبل در بین مردم رایج شده است. از این رو اهمیت بهداشت و سلامتی این حیوانات نیز دو چندان شده است. در همین خصوص غذای خشک گربه از جمله مواردی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

 

کیفیت و سلامت غذا، فروش غذای گربه باکیفیت در پت شاپ دیجی پت

اولین نکته‌ای که ضروری است در انتخاب این نوع غذا به آن توجه کنید کیفیت است. چراکه سلامت گربه‌ها نیز درست مانند ما انسان‌ها تا حد بسیار قابل توجهی در گرو تغذیه‌ی مناسب و دریافت مواد غذایی اصولی در طول سالیان عمر دوازده تا پانزده ساله‌شان است. به همین نسبت با تهیه‌ی غذای نا مناسب و یا عدم توجه کافی به کیفیت آن، بسیاری از اندام های گربه‌ مانند دستگاه گوارش، کلیه‌ها، دندان‌ها و حتی رشد مو‌هایشان را به خطر انداخته و همچنین ممکن است باعث چاقی و یا لاغری غیر اصولی و به طور کلی بهم ریختن تعادل وزنی در آنها شود.

نکته ای که در ارتباط با غذای خشک گربه اهمیت داشته و به محبوبیتش نیز افزوده است ماندگاری بالای آن است. این ویژگی زمانی که مشغله‌ی شما زیاد شده و یا مواقعی که به هر دلیلی نمی‌توانید همراه حیوان خانگی خود باشید به کمک شما آمده و مشکلتان را رفع می‌کند و از آنجایی که به نسبت غذای مرطوب با قیمتی بسیار ارزان‌تر تهیه می‌شود، همیشه می‌تواند در برنامه‌ی غذایی گربه‌ی شما نقش مهمی را ایفا کند.

اما این غذا همواره نیاز است که به همراه غذاهای مرطوب و خام دیگر مانند ماهی به گربه‌ خورانده شود لذا مطمئن شوید غذای خشک گربه ای که انتخاب کرده‌اید از مواد طبیعی مورد نیاز برخوردار باشد. البته این نکته را نیز همواره در نظر بگیرید که گربه حیوانی است که به ندرت آب می‌خورد و در نتیجه حس تشنگی کمی نیز دارد. مصرف بیش از اندازه‌ی این ماده‌ی غذایی می‌تواند آنها را با مشکل کم آبی و یا بروز اختلال در کارکرد سیستم ادار و یا کلیه‌ رو به رو کند.

شما می توانید برای خرید غذای باکیفیت گربه به پت شاپ دیجی پت مراجعه کنید. این پت شاپ آنلاین در زمینه فروش غذای گربه باکیفیت فعالیت می کند.

فروش غذای گربه باکیفیت

توجه به نوع غذای خشک گربه

اگر بخواهیم در هنگام تهیه‌ی غذای خشک گربه به نیاز حیوان خود توجه کنیم، باید بدانیم که تمام آنها به طور کل به پروتئین، منبع گوشت سفید که می‌تواند شامل مرغ یا ماهی باشد، اسید آمینه‌ی تائورین، مواد معدنی، اسیدهای چرب و برخی ویتامین‌ها نیاز دارند که عدم تامین هر کدام می‌تواند سلامتی‌شان را مختل کند. همچنین با اینکه ممکن است در بین غذاهای خشک به گزینه‌های گندم و برنج و ذرت نیز بر بخورید، لازم است بدانید که گربه‌ها نیازی به کربوهیدرات‌ها ندارند.

سن، اندازه و وزن گربه هم مهم است

البته در تهیه‌ی غذای خشک گربه حتما به سن و اندازه‌ی حیوان خانگی خود توجه کنید زیرا طبقه‌بندی غذاهای خشک بر اساس سن، اندازه و همچنین وزن گربه‌ها انجام می‌گیرد. مثلا بی شک غذای یک گربه‌ی هشت ماهه با یک گربه‌ی بالغ دوازده ساله متفاوت است چرا که نیاز بدنی در سنین متفاوت تغییر می‌کند. همچنین از آنجایی که گربه‌ها معمولا به طعم و مزه‌ها عادت می‌کنند بهتر است که در مورد برند انتخابی خود دقت کنید چون در صورت عدم رضایت شما از محصول و یا نداشتن کیفیت غذایی مناسب، دور کردن گربه از عادت غذایی‌اش را مشکل می‌کند و ممکن است که این نکته هم شما را به دردسر انداخته و هم گربه‌تان را برای مدتی بدغذا یا بی اشتها کند.

غذاهایی که برای گربه‌های بالغ تهیه می‌شوند معمولا در ترکیب خود باید مرغ، ماهی، گوشت، برنج وذرت را دارند. اما لازم است که زود هضم باشند تا در دستگاه گوارش اختلال ایجاد نکنند. همینطور جذب بهتر مواد غذایی باعث میشود سلامت دندان و لثه‌ی گربه‌ی شما تامین شود. در مرحله‌ی آخر توجه داشته باشید محتوای آن فاقد مواد شیمیایی و لذا برخوردار از مواد طبیعی و ارگانیک باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۲:۵۴
شاه پسند عتذتی

ژرمن شپردها به‌عنوان سگ‌های همراه انسان، نقش اساسی در کمک به فعالیت‌های مهم و حیاتی انسان‌ها دارند؛ دلیل علاقه زیاد انسان‌ها به این نژاد از سگ‌ها نیز، کارآمد بودن و ویژگی‌های برجسته ژرمن شپرد است؛ البته خرید، تربیت، نگه‌داری و به‌کارگیری این نوع سگ‌ها نیز نکات مهمی را می‌طلبد که باید حتماً رعایت شود و به‌عنوان یکی از صاحبان ژرمن شپرد، لازم و ضروری است که تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

از اساسی‌ترین مطالبی که باید صاحبان نژاد اصیل و قدرتمند ژرمن شپرد باید بدانند، نحوه تغذیه این سگ و به‌کارگیری بهترین غذاها برای پرورش و عضله سازی در ژرمن شپرد برای فعالیت‌های مختلف است؛ در ادامه به‌صورت کامل، تمامی اطلاعاتی که برای تغذیه ژرمن شپرد باید داشته باشید را قرار داده‌ایم.

تأثیر تغذیه مناسب در پرورش ژرمن شپرد

ژرمن شپردها سگ‌هایی متفاوت با دیگر انواع سگ‌ها هستند؛ قدرت بدنی بالا، سرعت عمل بالا، هوش بالا و درنتیجه تربیت‌پذیری ئ انعطاف زیادی که دارند، موجب شده است که تقریباً از پس همه‌کاره‌ای خطرناک و پیچیده مانند نگهبانی، همکاری با پلیس، حفاظت از انسان و حیوانات و… برآیند؛ همین عوامل سبب شده است که تغذیه نژاد ژرمن متفاوت باشد؛ اگر شما هم صاحب یکی از این سگ‌ها هستید و باهدف فعالیت‌های سنگین و مهم آن مشغول به تربیت آن هستید تا پایان همراه ما باشید.

تأثیر تغذیه اصولی و صحیح بر روی تربیت سگ و عضله سازی در بدن آن، غیرقابل‌انکار است و یکی از اصلی‌ترین فاکتورها است که باید به آن توجه زیادی شود؛ برای تأمین تغذیه ژرمن شپرد باید در مرحله اول به علایق سگتان اهمیت دهید، چراکه اگر غذایی را بیشتر از دیگر غذاها دوست دارد، شما می‌توانید برای تنظیم رژیم غذایی‌اش از آن غذا بیشتر استفاده کنید؛ اما به‌صورت کلی سگ‌ها غذاهایی که حاوی گوشت هستند را بیشتر می‌خورند. شما برای یافتن بهترین رژیم غذایی ابتدایی فهرستی از مواد ضروری بدن حیوانتان بخصوص سگ‌ها تهیه کنید و غذاهایی که برای آن‌ها تهیه می‌کنید را بر اساس نیازهای بدنشان تهیه کنید.

غذای ژرمن شپرد چیست؟

غذای ژرمن شپرد باید دارای مقدار قابل‌توجهی پروتئین باشد. تغذیه سگ ژرمن باید شامل ویژگی‌های منحصربه‌فردی باشد که نیازهای این حیوان پرانرژی و باهوش را مهیا کند. غذای سگ نژاد ژرمن شپرد مشابه دیگر نژادها مانند پیت بول، گلدن رتریور، دوبرمن و غیره است. به‌طورکلی مقدار غذای توله سگ ژرمن با سگ‌های بالغ بسیار متفاوت است. با توجه به این‌که توله سگ ژرمن در سال اول زندگی درحال‌رشد شدید است؛ بنابراین باید به تغذیه آن توجه خاصی داشته باشید تا بتواند نیازهای موردنیاز بدن خود را تأمین کند. در انتخاب غذای سگ نژاد ژرمن شپرد باید توجه زیادی داشته باشید، چراکه این حیوان بسیار پرانرژی است و توانایی استفاده از غذاهای مختلفی را دارد. ازآنجایی‌که سگ ژرمن شپرد دارای جثه بزرگ، بدن عضلانی و فعالیت زیاد است؛ بنابراین باید برای این نژاد یک رژیم غذایی مناسب در نظر گرفته شود. سگ‌های ژرمن شپرد نسبت به فعالیت‌های ورزشی علاقه بسیار زیادی دارند و اغلب آن‌ها گوشت‌خوار هستند، به‌همین دلیل برای فراهم‌کردن انرژی آن‌ها به پروتئین بیشتری نیاز خواهند داشت.

غذای ژرمن شپرد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۲:۴۵
شاه پسند عتذتی

​رویال کنین یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکتهای تولید محصولات غذایی سگ و گربه در جهان است که طرفداران بیشماری در دنیا دارد. علت محبوبیت این برند، کیفیت بالا و تنوع محصولات آن است. این شرکت با تمرکز و توجه بر نیازهای منحصر به فرد سگ ها و گربه ها، غذاهایی با فرمولاسیون دقیق جهت رفع نیازهای غذایی سگ و گربه ارائه می‌دهد.

 

تاریخچه برند رویال کنین

کمپانی رویال کنین توسط دامپزشک فرانسوی به نام جین کاتاری در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد. شرکت در ابتدا از تولید غذای سگ ژرمن شپرد شروع کرد. در ادامه بر پایه آخرین متد و تحقیقات علمی به تولید غذاهای سگ و گربه متناسب با نژاد حیوانات، نیازهای سلامتی آنها، سن و میزان تحرکشان پرداخت.

کمپانی برند رویال کنین (Royal Canin)

دفتر مرکزی شرکت رویال کنین در ایمارگوس در جنوب فرانسه قرار دارد و علاوه بر آن دارای ۱۲ مرکز تولیدی در سراسر جهان، شمال فرانسه، امریکا، افریقای جنوبی، برزیل و آرژانتین، انگلیس، روسیه و... است.

کیفیت و امنیت غذایی

در پشت بسته بندیهای غذای رویال کنین، جدول تغذیه دقیقی چاپ شده که با توجه به سن، وزن و درجه فعالیت حیوان خانگی مقدار مناسب غذای روزمره را اعلام می‌کند. محصولات رویال کنین شامل غذای خشک (در چند شاخه مختلف) و غذای تر است.

نوآوری و دقت درتغذیه ؛ تضمین سلامت سگ ها و گربه ها

بیش از ۴۰ سال است که رویال کنین با تکیه بر دانش تغذیه ای خود، دقیقترین تغذیه با بیشترین سطح سازگاری با نیازهای سگ ها و گربه ها فراهم نموده است. در این مسیر دو اصل اخلاقی که همواره سرلوحه کاری این برند بوده، «در اولویت بودن سگ ها و گربه ها» و «شناخت و احترام به آنها» می باشد.

 

دسته بندی انواع غذای رویال کنین

دسته بندی غذای رویال کنین به شرح زیر می باشد:

  • دسته HEALTH NUTRITION : تغذیه سالم؛ با توجه به شرایط مختلف سنی، نژادی و حساسیت های مختلف جهت حفظ سلامتی طراحی شده است.
  • دسته LIFESTYLE HEALTH NUTRITION : این دسته غذایی بر اساس شیوه زندگی سگ ها طراحی شده است.
  • دسته BREED NUTRITION : این دسته غذایی بر اساس خصوصیات و حساسیت های نژادی سگ ها و گربه ها طراحی شده است.
  • دسته VETERINARY CARE NUTRITION : در حیواناتی با حساسیت های خاص برای حفظ بالاترین سطح سلامتی تنها توسط دامپزشک پیشنهاد می شود.
  • دسته VETERINARY DIET : با توجه به اهمیت تغذیه در مدیریت بیماری های مختلف این دسته غذایی جهت تجویز در بیماری ها توسط دامپزشک طراحی شده است.

غذای رویال کنین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۲:۰۸
شاه پسند عتذتی

گربه پرشین، گربه ای با صورت گرد و تخت و پوزه ای کوتاه دارد، این نژاد از جمله محبوب ترین ها در جهان و ایران است. این گربه در سال 2015 در فهرست محبوبترین گربه ها در آمریکا قرار گرفت.

 

بهترین غذای خشک گربه پرشین

نژاد گربه پرشین یک نژاد زیبا، ملوس با مو های ابریشمی و چشمانی بانمک و روشن است که دل هر آدمی را می‌ برد. اگر از این نژاد نگهداری می کنید باید به تغذیه گربه پرشین اهمیت زیادی دهید و اگر می خواهید برای پرشین خود غذای خشک تهیه کنید باید به طور اصولی به تحقیق بپردازید تا بتوانید یک برند خوب برای گربه خود پیدا کنید. برای پرشین باید برندی را تهیه کنید تا دانه های استاندارد داشته باشد، چرا که از آن جایی که این نژاد پوزه تختی دارد نمی تواند هر نوع دانه ای را بجوید و بخورد به همین دلیل باید در انتخاب محصول مورد نظر خود دقت کنید. هم چنین محصولی را باید برای نژاد پرشین تهیه کنید که حاوی امگا 3 و امگا 6 باشد. چرا که امگا 3 و امگا 6 برای نشاط و سلامت پوست و موی گربه پرشین بسیار مهم و ضروری است. 

 

بهترین مارک غذای گربه پرشین کدومه؟

به طور کلی غذای های عرضه شده برای گربه ها، برای تمامی نژاد ها قابل استفاده است، از این رو میتوان گفت که بهترین مارک غذای گربه پرشین شامل برند های رویال کنین، فیدار پاتیرا، هپی کت، شسیر، پورینا، فارمینا، رفلکس، سلبن و… از جمله بهترین های موجود هستند و قطعا غذا های تولید شده توسط این برند ها برای گربه پرشین هم بسیار مناسب است.

 

بهترین مارک غذای گربه پرشین

نکته‌هایی برای پشگیری از اضافه وزن پرشین کت

  • به هیچ عنوان غذای اضافه به پرشین کت ها ندید
  • برای گربه بالای ۶ ماه، روزی ۲ وعده غذا کافیه
  • اگر پرشین کت بالغ شما غذای خشک میخوره، این غذا باید کم کالری و مناسب گربه هایی با فعالیت کم باشه. پس اگه غذای خشک به گربه‌تون میدین بهتره مقاله غذای خشک گربه رو بخونین تا بدونین چه غذاهایی باید بهش بدین.
  • جدول روی بسته غذای خشک را مطالعه کنید تا متوجه بشید روزانه چند گرم از اون غذا رو باید در اختیار گربه تون قرار بدین.
  • غذاهایی برای پرشین ها مناسبه که کربوهیدرات کم و پروتئین بالا داشته باشه.
  • بازی با گربه پرشین رو فراموش نکنید. پرشین ها تحرک کمی دارن و این تاثیر مثبتی روی سلامتیشون نمیذاره. روزانه حداقل ۲۰ دقیقه برای بازی با گربه پرشین تون وقت بگذارید.
  • برای تشویق گربه پرشین به بازی، انواع اسباب بازی هایی که گربه ها رو به هیجان میارن، براش تهیه کنید.
  • یکی از اسباب بازی های مناسب برای سر ذوق آوردن گربه پرشین، اسباب بازی قلاب ماهیگیری هست. بخصوص اگر به سر قلاب، پر متصل باشه.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۲:۰۳
شاه پسند عتذتی