مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

نگهداری از بچه گربه | غذای بچه گربه دو ماهه چیست؟

سه شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۴۵ ق.ظ

وقتی صحبت از بانمکی و بامزگی باشد، موجودات کمی میتوانند با بچه گربه ها رقابت کنند. اگر به تازگی صاحب یک یا دو بچه گربه شده اید، احتمالا در حال یادگیری نحوه نگهداری آنها هستید و پیدا کردن مناسب ترین رژیم برای تغذیه بچه گربه از مهم ترین دغدغه های این روزهایتان است.

بچه گربه چی دوست داره؟

غذای اولیه گربه بهتر است در تمامی مراحل ثابت باقی بماند. جلوگیری از تغییرات شدید باعث کاهش و یا جلوگیری مشکلات گوارشی میشوند. هرچند این به این معنا نیست که امتحان کردن غذاهای جدید به عنوان وعده های فرعی ممنوع است. در ادامه به هفت غذا که بچه گربه شما از خوردن آن لذت خواهد برد میپردازیم.

  • غذای گربه کنسرو شده

تنوع مواد اولیه ی موجود در کنسرو های گربه آنها را به راه مناسبی برای معرفی طعم های مختلف به بچه گربه ها تبدیل می کند. یک قاشق کنسرو میتواند به غذای معمول آنها اضافه شود و یا به عنوان تشویقی به آنها داده شود. 

  • تخم مرغ هم زده شده

وقتی برای صبحانه تخم مرغ همزده شده دارید، کمی پنیر آب شده به آن اضافه کنید و قبل از اضافه کردن نمک و فلفل و یا ادویه، کمتر از یک قاشق آن را به گربه خود تعارف کنید. بچه گربه ها عاشقش خواهند شد.

  • ماهی های آب شور

ماهی های سالمون، گربه ماهی و ماهی تن پخته شده انتخاب مناسبی برای بچه گربه ها هستند. حتی اگر گربه اصرار به دریافت بیشتر دارد، مقدار آن را کمتر از یک قاشق چای خوری نگه دارید.

  • گوشت پخته شده

هر نوع گوشت اعم از گوشت گوساله، بوقلمون، مرغ و گوزن و آهو برای گربه بسیار مناسب است. از دادن چربی گوشت و گوشت نمک زده به بچه گربه ها خودداری کنید. همچنین هات داگ و سوسیس میتوانند سیستم گوارشی گربه شما را بهم بریزند.

  • سالاد های سبز

با وجود اینکه گربه ها گوشتخوار هستند، اضافه کردن کمی سبزیجات به رژیم غذایی آنها میتوانند فیبر و مواد معدنی مورد نیاز آن را تامین کند.

  • کدو 

کدو را دور دستمال مرطوب بپیچید و برای چند دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. بعد از سرد شدن مقداری از آن را به گربه تان بدهید و مابقی برای روزهای دیگر داخل یخچال قرار دهید.

  • چمن گربه (Cat Grass)

چمن گیاهی مخصوص گربه، نوع خاصی از چمن نیست، بلکه چمن ای است که مخلوط از دانه های گندم، جو و جو دوسر است. این نوع چمن نباید با چمن خارج از خانه که ممکن است حاوی مواد سمی باشد، اشتباه گرفته شود.

این چمن را میتوانید از پت شاپ ها بخواهید و همانند سالاد سبز میتواند فیبر و‌ مواد معدنی گربه شما را تامین کند.

زمانیکه این غذاها را به بچه گربه ها پیشنهاد می دهید قانون ده درصد را فراموش نکنید. هر چیزی که به رژیم غذایی گربه تان اضافه میکنید نباید بیشتر از ده درصد مجموع کالری های دریافتی کل روز باشد.

 

غذای بچه گربه چند روزه

بچه گربه تازه متولد شده برای تغذیه به شیر مادر وابسته است. اگر مادر بچه گربه در دسترس نباشد، باید از شیر مخصوص بچه گربه ها تغذیه کند.

غذای بچه گربه زیر یک ماه

در یک ماه اول زندگی، بچه گربه باید از شیر مادر و یا شیر خشک مخصوص بچه گربه ها تغذیه کند. معده گربه در این مرحله از رشد بسیار حساس است و تغذیه نامناسب میتواند سبب مشکلات بلند مدت و کوتاه مدت بسیاری از جمله اسهال، کم آبی و یا کمبود تغذیه ای شود. شیری که تحت عنوان شیر مخصوص گربه می شناسیم برای بچه گربه ها چندان مناسب نیست و تنها در مواقع ضروری قابل استفاده است. 

غذای بچه گربه دو ماهه

غذای بچه گربه دو ماهه، غذایی غیر از شیر مادر آماده هست، در این مرحله می‌توانید غذاهای کنسروی یا پخته [با مشورت دامپزشک] به رژیم غذایی بچه گربه تان اضافه کنید.

غذای بچه گربه دوماهه

غذای بچه گربه سه ماهه

بچه گربه سه ماهه هنوز هم میتواند از غذای خشک استفاده کند. در این دوره تعداد وعده های غذایی میتواند به سه وعده کاهش یابد. آشامیدن آب تازه در این سن بسیار حائز اهمیت است.

غذای بچه گربه شش ماهه

در شیش ماهگی همچنان غذای مخصوص بچه گربه نیاز است. بچه گربه ها میتوانند از غذای خشک یا خیس و یا هر دو با توجه به ذائقه شان استفاده کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۲۷
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی