مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

در دورانی زندگی میکنیم که گربه خانگی به عضوی دوست داشتنی در کنار بسیاری از انسانها تبدیل شده است. از آنجایی که نگهداری از این حیوان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است لازم‌ می‌باشد که در خصوص آن اطلاعات جامعی داشته باشیم و یکی از موارد قابل توجه تغذیه‌ با غذای خشک گربه می‌باشد. ما در این مقاله به بررسی این نوع ماده‌ی غذایی و انواع آن پرداخته ایم.

نکات مهم در تهیه‌ و خرید غذای خشک گربه

امروزه حیوانات خانگی به یکی از موجودات پرطرفدار در زندگی انسانی تبدیل شده‌اند. در این بین نگهداری از گربه ها نیز بیشتر از قبل در بین مردم رایج شده است. از این رو اهمیت بهداشت و سلامتی این حیوانات نیز دو چندان شده است. در همین خصوص غذای خشک گربه از جمله مواردی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

 

کیفیت و سلامت غذا، فروش غذای گربه باکیفیت در پت شاپ دیجی پت

اولین نکته‌ای که ضروری است در انتخاب این نوع غذا به آن توجه کنید کیفیت است. چراکه سلامت گربه‌ها نیز درست مانند ما انسان‌ها تا حد بسیار قابل توجهی در گرو تغذیه‌ی مناسب و دریافت مواد غذایی اصولی در طول سالیان عمر دوازده تا پانزده ساله‌شان است. به همین نسبت با تهیه‌ی غذای نا مناسب و یا عدم توجه کافی به کیفیت آن، بسیاری از اندام های گربه‌ مانند دستگاه گوارش، کلیه‌ها، دندان‌ها و حتی رشد مو‌هایشان را به خطر انداخته و همچنین ممکن است باعث چاقی و یا لاغری غیر اصولی و به طور کلی بهم ریختن تعادل وزنی در آنها شود.

نکته ای که در ارتباط با غذای خشک گربه اهمیت داشته و به محبوبیتش نیز افزوده است ماندگاری بالای آن است. این ویژگی زمانی که مشغله‌ی شما زیاد شده و یا مواقعی که به هر دلیلی نمی‌توانید همراه حیوان خانگی خود باشید به کمک شما آمده و مشکلتان را رفع می‌کند و از آنجایی که به نسبت غذای مرطوب با قیمتی بسیار ارزان‌تر تهیه می‌شود، همیشه می‌تواند در برنامه‌ی غذایی گربه‌ی شما نقش مهمی را ایفا کند.

اما این غذا همواره نیاز است که به همراه غذاهای مرطوب و خام دیگر مانند ماهی به گربه‌ خورانده شود لذا مطمئن شوید غذای خشک گربه ای که انتخاب کرده‌اید از مواد طبیعی مورد نیاز برخوردار باشد. البته این نکته را نیز همواره در نظر بگیرید که گربه حیوانی است که به ندرت آب می‌خورد و در نتیجه حس تشنگی کمی نیز دارد. مصرف بیش از اندازه‌ی این ماده‌ی غذایی می‌تواند آنها را با مشکل کم آبی و یا بروز اختلال در کارکرد سیستم ادار و یا کلیه‌ رو به رو کند.

شما می توانید برای خرید غذای باکیفیت گربه به پت شاپ دیجی پت مراجعه کنید. این پت شاپ آنلاین در زمینه فروش غذای گربه باکیفیت فعالیت می کند.

فروش غذای گربه باکیفیت

توجه به نوع غذای خشک گربه

اگر بخواهیم در هنگام تهیه‌ی غذای خشک گربه به نیاز حیوان خود توجه کنیم، باید بدانیم که تمام آنها به طور کل به پروتئین، منبع گوشت سفید که می‌تواند شامل مرغ یا ماهی باشد، اسید آمینه‌ی تائورین، مواد معدنی، اسیدهای چرب و برخی ویتامین‌ها نیاز دارند که عدم تامین هر کدام می‌تواند سلامتی‌شان را مختل کند. همچنین با اینکه ممکن است در بین غذاهای خشک به گزینه‌های گندم و برنج و ذرت نیز بر بخورید، لازم است بدانید که گربه‌ها نیازی به کربوهیدرات‌ها ندارند.

سن، اندازه و وزن گربه هم مهم است

البته در تهیه‌ی غذای خشک گربه حتما به سن و اندازه‌ی حیوان خانگی خود توجه کنید زیرا طبقه‌بندی غذاهای خشک بر اساس سن، اندازه و همچنین وزن گربه‌ها انجام می‌گیرد. مثلا بی شک غذای یک گربه‌ی هشت ماهه با یک گربه‌ی بالغ دوازده ساله متفاوت است چرا که نیاز بدنی در سنین متفاوت تغییر می‌کند. همچنین از آنجایی که گربه‌ها معمولا به طعم و مزه‌ها عادت می‌کنند بهتر است که در مورد برند انتخابی خود دقت کنید چون در صورت عدم رضایت شما از محصول و یا نداشتن کیفیت غذایی مناسب، دور کردن گربه از عادت غذایی‌اش را مشکل می‌کند و ممکن است که این نکته هم شما را به دردسر انداخته و هم گربه‌تان را برای مدتی بدغذا یا بی اشتها کند.

غذاهایی که برای گربه‌های بالغ تهیه می‌شوند معمولا در ترکیب خود باید مرغ، ماهی، گوشت، برنج وذرت را دارند. اما لازم است که زود هضم باشند تا در دستگاه گوارش اختلال ایجاد نکنند. همینطور جذب بهتر مواد غذایی باعث میشود سلامت دندان و لثه‌ی گربه‌ی شما تامین شود. در مرحله‌ی آخر توجه داشته باشید محتوای آن فاقد مواد شیمیایی و لذا برخوردار از مواد طبیعی و ارگانیک باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۲۴
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی