مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

سگ دوبرمن، نکاتی در مورد غذای سگ نگهبان دوبرمن

يكشنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲ ب.ظ

سگ دوبرمن یکی از سگ های دست آموز می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. سگ دوبرمن با مهربانی بسیار زیاد با صاحب خود برخورد می کند و بسیار وفادار و مطیع می باشد. در بیشتر موارد دیده شده است که از سگ دوبرمن برای کار های نگهبانی استفاده می شود، چرا که به غریبه ها مشکوک است و در مقابل آنها از خود واکنش نشان می دهد. امروز با روش های جدید، تغییر بسیار زیادی در کیفیت این نژاد ایجاد شده است و حیوانی بسیار پرانرژی شده است.

سگ دوبرمن

همانطور که گفته شد سگ دوبرمن یکی از حیوانات دست آموز می باشد که از آن برای نگهبانی مورد استفاده قرار می گیرد. این سگ حیوان نترسی می باشد و به آن لقب سگ پلیس را نیز می دهند. این سگ بسیار باهوش و تیزهوش است و بسیار وفادار می باشد. این سگ در ابتدا توسط یک فرد آلمانی در شهر آپلدا پرورش یافت و بعد ها بیشتر افراد از آن استفاده کردند و آن را پرورش دادند. توانایی و استعداد این حیوان برای دیده بانی، نگهبانی، امور نظامی، جست و جو، نجات، کار درمانی و … بسیار زیاد است. این حیوان از لحاظ قدرت بدنی و فیزیکی بسیار قوی است و به خوبی از صاحب خود در مقابل بقیه دفاع می کند. این سگ در مقابل سرما بسیار حساس می باشد و بهتر است این حیوان را در محیط های داخلی خانه نگه داری کنید.

مشخصات ظاهری سگ دوبرمن

سگ دوبرمن دارای یک جثه خوب و متوسط می باشد. بدن این حیوان عضلانی و بسیار قوی است. سرعت سگ دوبرمن زیاد است و از استقامت بدنی بسیار بالا و خوبی بر خوردار می باشد. این حیوان دارای یک ظاهر بسیار زیبا است و دارای رفتاری نجیب، مصمم، نترس، مطیع و به گونه ای اشرافی می باشد. این حیوان دارای بدنی مربع شکل می باشد و قد و طول آنها یکسان است. بهتر است بدانید که سگ دوبرمن در نژاد اروپایی بسیار بزرگ تر از نژاد آمریکایی می باشد. نرهای دوبرمن دارای وزنی بین ۳۵ تا ۴۵ کیلوگرم و قدی بین ۶۶ تا ۷۲ هستند. اما ماده های دوبرمن دارای وزنی بین  ۲۷ و۴۱ و قدی بین ۶۱ تا ۶۸ می باشند.

نکاتی در مورد غذای سگ نگهبان دوبرمن

توصیه می‌کنیم برای غذای سگ نگهبان دوبرمن روزانه 2.5 الی 3.5 فنجان غذای خشک و با کیفیت بالا در 2 وعده جداگانه به سگ دوبرمن خود بدهید.

البته لازم به ذکر است که میزان غذای مورد نیاز سگ شما، به اندازه، سن، بدن، سوخت و ساز (متابولیسم) و میزان فعالیت آن بستگی دارد.

سگ‌ها مانند انسان‌ها به کیفیت و کمیت متفاوتی از غذا نیاز دارند. در واقع، سگی مانند دوبرمن با سطح انرژی بالا، در مقایسه با یک سگ تنبل، به غذا و انرژی بیشتری نیاز دارد. همچنین کیفیت غذایی که شما برای سگ دوبرمن خود خریداری می‌کنید هم متفاوت است. هرچه غذای سگ بهتر باشد، مواد غذایی بهتری هم به بدن سگ شما خواهد رسید.

بهتر است بر حجم و تعداد وعده‌های غذایی سگ خود نظارت دقیقی داشته باشید تا تناسب اندام او شما حفظ شود.

غذای سگ نگهبان دوبرمن

شما می‌توانید با استفاده از یک روش بسیار ساده متوجه شوید که آیا دوبرمن شما دچار اضافه وزن شده است یا خیر. تنها کافی است دست خود را روی بدنش بگذارید، شصت خود را هم‌تراز با ستون فقرات قرار دهید و انگشتان خود را در دو طرف بدن سگ خود رها کنید.

پس از انجام این کار اگر توانستید دنده‌های سگ خود را زیر لایه‌ای از ماهیچه حس کنید، یعنی وزن سگ دوبرمن شما مناسب است. اگر دنده‌ها را به چشم مشاهده کردید، یعنی سگ شما دچار لاغری مفرط است و درصورتی‌که دنده‌ها را حس نکردید، دوبرمن شما به یک رژیم غذایی جدی برای کاهش وزن نیاز دارد. البته این روش برای بیشتر سگ‌ها قابل استفاده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی