مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

تشخیص بهترین سهام و سهام های مستعد رشد

دوشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳ ق.ظ

سهام های مستعد رشد

 

شناسایی سهام مناسب و مستعد رشد یکی از مهمترین چالش هایی هست که همواره معامله گران و افراد زیادی با آن مواجه هستند. انتخاب سهام مناسب جدای از عواملی که به بازار مرتبط هستند یعنی شرایط بنیادی و تکنیکالی سهم به استراتژی شخصی و اهداف خود معامله گیر نیز بستگی دارد. چرا که ورود به سهمی با یک استراتژی ممکن است با مشکل مواجه شود در حالیکه با یک استراتژی دیگر همان سهام بتواند سود خوبی را نصیب سهامدار خود بکند. پس در کنار معیارهایی که برای شما عزیزان معرفی میکنیم حتما بدانید که مهارت های روانشناسی فردی و روانشناسی بازار کمک بسیار بهتری به شما در جهت سود دهی از سهم مورد نظر می‌کند.

قبل از اینکه وارد معرفی موارد شناسایی سهام خوب شویم این نکته را بدانید که اگر معامله گری شغل اصلی شما نیست و یا در کنار معامله گری فعالیت های دیگه هم انجام میدین اینو باید بدونین با پیشرفت تکنولوژی و آموزش های بازار شما خیلی از تحلیل ها و نکات تکنیکال و بنیادی سهم ها را میتوانید از  طریق کانال ها و سایت های معتبری همچون کانال کارگزاری‌ها و سایت های تحلیلی همچون بورس ۲۴ و سامانه اجماع تحلیلگران به دست بیاورید.و در زمان کمتری سهام های مستعد رشد را شناسایی کنید.

سهام های مستعد رشد

 

 

شناسایی سهم بر اساس علم تکنیکالی

شناسایی سهام بر مبنای تحلیل تکنیکال طبق ۳ اصل اساسی این تحلیل انجام میگیرد یعنی:

۱- همه چیز در قیمت لحاظ شده است.

۲- تاریخ (روندها- الگوها) تکرار خواهند شد.

۳- قیمت‌ها براساس روندها حرکت می‌کنند.

 

پس با تسلط بر رفتارشناسی سهم و تشخیص روند شما بخش اصلی بررسی سهم از دید تکنیکال را انجام داده اید و با ترکیب این موارد با فاکتور حجم معاملات به قطعیت بهتری برای ورود یا خروج از سهم میرسید. معمولا طبق تصویر زیر در نقاط بیشینه خرید و بیشینه فروش حجم معاملات به یکباره افزایش می یابد . البته موارد دیگر همچون استفاده از اندیکاتورها و اسیلاتورهایی همچون میانگین متحرک، , RSI MACD نیز جز مهمترین ابزارهایی تکنیکال برای شناسایی نقاط مناسب سهام میباشند.

شناسایی سهم بر اساس تحلیل بنیادی

 

  1. بررسی وضعیت صورت های مالی از  سایت کدال 

یکی از روش‌های مهم شناسایی سهام عالی بررسی وضعیت فروش و عملکرد فروش شرکت در چند فصل اخیر خود میباشد. که آموزش تخصصی و کاربردی این مورد در دوره سرمایه‌گذار حرفه‌‌ای به شما عزیزان داده شده است. این یعنی که با بررسی صورت ها و گزارشات مالی شرکت ببینیم ایا عملکرد رو به رشدی داشته شرکت یا نه شرایط شرکت ریسکی شده و بهتر است احتیاط بیشتری در مورد خرید سهام شرکت انجام دهیم. همچنین صداقت عملکردی شرکت و وضعیت دارایی هایی که دارد و اینکه چقدر از دارایی های شرکت مال خودشه و چقدرش بدهی هست رو از طریق بررسی این صورت های مالی میتوان فهمید.

  1. سود تقسیمی یا DPS

شرکتی که مستعد رشد بوده و بنیاد مالی قوی دارد معمولا سود تقسیمی مناسبی را هر ساله به سهامداران خود تقسیم میکند. پس تقسیم سود نقدی مناسب یک از روشهای شناسایی شرکت های بنیاد دار و مناسب جهت سرمایه گذاری است.

  1. P/E

هیچ مبحثی در مورد قیمت سهام، بدون در نظر گرفتن معیار معمول P/E که نشان‌ دهنده‌ ارزش نسبی سهام است، کامل نخواهد بود. هر شرکتی P/E مخصوص به خود را دارد. هرچه مقدار این نسبت بیشتر باشد، یعنی قیمت سهام نسبت بهEPS  یا سودسازی شرکت بالاتر رفته و این یک هشدار میتواند باشد که ممکن است روند نزولی در ادامه برای قیمت سهم رخ بدهد. حال اگر P/E پایین باشد یعنی مخرج کسر یا همان EPS شرکت افزایش یافته پس شرایط سودسازی شرکت بهتر شده و میزان P/E را کاهش میدهد و نشان از بازگشت زودتر سرمایه به سهامدار میباشد. معمولا شرکت های قوی و به اصطلاح پدر مادر دار بعد از مجمع عمومی عادی سالانه سود خوبی تقسیم می‌کنند که همین عامل موجب کاهش قیمت سهامشان بر اساس همان سود تقسیمی می‌شود.

  1. ارزش دفتری شرکت

موضوع اصلی در این حالت درک ارزش واقعی دارایی‌های ملموس مثل زمین، ساختمان‌ها، پول نقد – و دارایی‌های نامشهود – مثل دارایی‌های معنوی، اسم برند و غیره – است. برخی معامله گران در تحلیل سهم دارایی هایی که شرکت دارد را در نظر میگیرند این افراد معمولا بلند مدتی هستند.

  1. میزان نقدینگی شرکت

همواره این را بدانید شرکتی که نقدینگی خوبی دارد یعنی یا تولیدش خیلی خوبه و مشتریهای خوبی داره که میتونه نقد بفروشه و پولشو وارد شرکت کنه یا اینکه شرکتیه که خیلی خوب تونسته های هزینه ها و قیمت تمام شده خدمات و محصولاتش رو بیاره پایین که در هر دو حالت این عوامل نشان از عالی بودن عملکرد یک شرکت دارد. و شرکتی که نقدینگی خوبی در دست دارد انعطاف پذیری و شرایط بهتری را در بازار نسبت به سایر رقبای خود دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی