مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

معرفی تور مسافرتی برزیل

دوشنبه, ۲۲ فروردين ۱۴۰۱، ۰۶:۳۶ ب.ظ

تور مسافرتی برزیل

 

تور مسافرتی برزیل

سفر به کشور پهناور برزیل احتمالا رویای خیلی از ما ایرانی ها بوده و هست. برزیل برای همه ما یادآور فوتبال و آمازون بوده. دیدن رودخانه آمازون از همون زمانی که توی کتاب‌های جغرافی عکسش رو دیدیم,آرزوی دوردست خیلیامون شده. برزیل که پنجمین کشور بزرگ دنیاست واسه هر سلیقه ای دیدنی داره، شهر فوق العاده ریودوژانیرو، جنگل های آمازون، آسمان خراش های سائوپائولو، منطقه پانتانال، آبشارهای زیبا و از همه مهمتر مردم خونگرم و شاد برزیل لحظات بیاد ماندنی رو برای هر مسافری خلق میکنند.

برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیّت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است.پایتخت آن برازیلیا و زبان آن پرتقالی برزیلی است. برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است؛ و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است. برزیل کشوری چندملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است. بخش اعظم جنگلهای آمازون در خاک برزیل واقع شده‌است. برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان بعد از کشورهای روسیه، کانادا، چین و آمریکا است؛ و در قاره آمریکا (شمالی و جنوبی) سومین کشور از لحاظ وسعت می‌باشد. تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از آن گرمسیری است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون به‌وجود آمده‌اند.

سواحل شن سفید، جزایر گرمسیری و رنگ و شهرهای استعماری جذاب در ۷۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی طولانی قرار دارند. برای گردشگران، برزیل هم بهشتی گرمسیری و هم یک مقصد فرهنگی مهیج با جاذبه‌هایی برای همه سلیقه هاست. از هتل‌های ساحلی و سیاحت در جنگل‌ها گرفته تا موزه‌های هنر جهانی. از جمله جاذبه‌های توریستی برزیل می‌توان به آبشارها، تالاب‌های پر از حیات وحش و بیابان‌های بکر و جنگل‌های دست نخورده آمازون اشاره کرد. مسیح ناجی با بازوان گشوده بر روی خلیج گوانابارا تمامی مردم جهان و اهالی شهر ریو را در آغوش می‌گیرد.تندیس مسیح یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری ریو دو ژانیرو است که در بالای کوه کورکووادو قرار دارد. این تندیس که بزرگترین و معروف‌ترین تندیس از حضرت عیسی مسیح در جهان است، در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته‌است. این مجسمه ۷۱۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته‌است، جایی که هر کسی می‌تواند از یکی از زیباترین مناظر شهر لذت ببرد.

از جاذبه های گردشگری و مناطق دیدنی برزیل  در تور مسافرتی برزیل  می توان آبشارهای سر به فلک کشیده ، تالاب پر از حیات وحش ، بیابان های بکر و جنگل های انبوه آمازون که هنوز هم چندین قبایل جدا از هم و بدون هر گونه ارتباط با تمام نقاط جهان در آن زندگی می کنند، را نام برد.

آبشار ایگواسو

این آبشار بین مرز کشور آرژانتین و برزیل واقع شده است طول آن ۲۷۰۰متر در سال ۱۵۴۱ توسط کاشف اسپانیایی “آلوار نونز کابزا د واکا” کشف شده است. آیا می دانستید این آبشار سه برابر از آبشار نیاگارا بزرگ تر می باشد و حتی نیز از آبشار زیبای ویکتوریا در آفریقا نیز پهناورتر است.

در مرز بین آرژانتین و برزیل قرار دارد. ایگواسو به معنای آب بزرگ می باشد که با طول ۲۷۰۰متر در سال ۱۵۴۱توسط کاشف اسپانیایی “آلوار نونز کابزا د واکا” کشف شد. شاید برایتان جالب باشد که این آبشار سه برابر از آبشار نیاگارا بزرگ تر می باشد و حتی از آبشار معروف ویکتوریا در آفریقا نیز وسیع تر است.بزرگی آب آبشار در فصل های پرباران به ۱۲,۷۵۰ مترمکعب بر ثانیه خواهد رسید که این آب به رود پارانا میریزد. همچنین این آبشار در سال ۲۰۱۱ به عنوان یکی از هفت عجایب طبیعی دنیا انتخاب شد. همچنین این آبشار در میراث طبیعی جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

از دیگر زیبایی های آن می توان وجود گونه های گیاهی متنوع از جمله بگونیا، ارکیده و نیز پرندگانی با پرهای رنگی درخشان و هزاران پروانه است و این دو پارک نیز به منظور حفاظت از پوشش گیاهی، حیات وحش و مناظر زیبای منطقه ایجاد شده‌اند.

پارک عمومی PARQUE LAGE

پارک عمومی لیج، یکی از زیباترین پارک های دنیا محسوب می شود زیرا عمارت های قدیمی در داخل این پارک به زیبایی بنا شده است. این پارک در محوطه جاردیم بوتانیکو در پای کوه کورکووادو و در قسمت شرقی پارک ملی تیجوکا واقع شده است. پارک لیج نفیس و مرموز به شکل باغ ها و پارک های انگلیسی می باشد که یک عمارت درون آن قرار گرفته است. و نیز این عمارت دور تا دور یک استخر ساخته شده و از کاشی و مرمر ایتالیایی برای کف و دیوارهای آن استفاده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی