مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

اگر گربه دارید حتما می دانید که دادن تشویقی به دوست پشمالویتان چقدر می تواند لذت بخش و وسوسه انگیز باشد. در واقع دادن تشویقی به گربه یک جور ابراز علاقه محسوب می شود اما انتخاب تشویقی مناسب و سالم و همچنین خودداری از دادن مقدار زیاد تشویقی، برای حفظ سلامتی گربه شما ضروری است.

راهنمای خرید تشویقی گربه، بهترین غذای تشویقی برای گربه من چیست؟

قبل از خرید تشویقی گربه باید بدانید که تشویقی گربه انواع مختلفی دارد، از تشویقی های کرانچی و سفت گرفته تا تشویقی های نرم و بستنی گربه. بسیاری از تشویقی ها و اسنک های گربه با ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی و مفید برای گربه غنی شده اند و حتی برخی از آن ها خاصیت درمانی دارند مثلا موجب افزایش سلامت پوست و مو می شوند.

 

شناخت تشویقی و انتخاب نوع مناسب و منطبق با شرایط جسمی گربه امری مهم است. چرا که دادن تشویقی ناسالم و یا بیش از اندازه به گربه می تواند سلامتی گربه شما را به خطر بیندازد و در واقع مضراتش بیشتر از منافعش باشد.

تشویقی هرگز نباید بیش از 10% مقدار کالری دریافتی و غذای روزانه گربه شما را تشکیل دهد، حتی می توان گفت درصد ایده آل مقدار تشویقی 5% می باشد. برخلاف غذاهای مخصوص گربه مانند غذای خشک و کنسرو، تشویقی یک غذای کامل و متعادل شده نیست و می تواند تعادل رژیم غذایی گربه شما را برهم بزند.

خرید تشویقی گربه

 

به عنوان مثل برخی از تشویقی های گربه حاوی 85% پروتئین هستند که برای یک گربه عقیم شده یا دارای اضافه وزن گزینه مناسبی نیست. پس بازهم یک انتخاب درست مهم است.

 

از طرف دیگر دادن مقدار زیادی تشویقی به گربه باعث می شود میل و اشتهای گربه شما برای غذای اصلی کم گردد و در طولانی مدت گربه به اصطلاح بدغذا شود و بدین ترتیب دچار مشکلات سلامتی ناشی از تغذیه نادرست گردد. این مورد مشکل بسیاری از صاحبان گربه می باشد که ناچارند انواع غذاهای مختلف را برای گربه خود خریداری کنند که در آخر گربه به خوردن هیچ کدام از آن ها تمایلی نشان نمی دهد.

 

یکی ازاین مشکلات شایع ناشی از دادن تشویقی زیاد به گربه، چاقی است. معمولا مقدار کربوهیدرات تشویقی ها بالاست که خود عامل چاقی است و شما با دادن میزان زیادی کربوهیدرات، پروتئین و کالری در واقع سلامت گربه خود را به خطر می اندازید. پس بهتر است کمی از لذت دادن تشویقی به گربه خود صرفنظر کنید تا گربه سالمی داشته باشید!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی