مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

معرفی و آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی

پنجشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱ ق.ظ

آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی

 

 

 

آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی

 

آدم تا یک سنی می‌تواند کار کند و درآمدش را خرج کند و نگران کم آمدن پول یا روز مبادا نباشد. از یک سنی به بعد باید به فکر دوران پیری و ناتوانی و از کار افتادگی و روزهای مبادای پیش رو باشد. پس‌انداز کردن یکی از راه حل‌ها است، اما یک مشکل بزرگ دارد: «ارزش پس­انداز باتوجه به تورم و ارزش زمانی پول، مدام کاهش می‌­یابد.» برای همین شاید بهترین راه، آشنایی با روش‌ها و آموزش  سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی باشد.

آموزش سرمایه گذاری در بازارهای مالی : 

بهترین سرمایه‌گذاری کدام است؟

اما بهترین سرمایه‌گذاری در ایران کدام است؟ بهترین سرمایه‌گذاری با پول کم کدام بازار است؟ بهترین سرمایه‌گذاری در زمان تورم و تحریم چه چیزی است؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها ابتدا باید با انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی آشنا شوید. در بین بازارهای مالی بورس به عنوان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در سال‌های اخیر عملکرد قابل توجهی داشته و سود خوبی را عاید سرمایه‌گذاران کرده است.

سرمایه‌گذاری مستقیم و غیرمستقیم

چگونه می‌توان وارد بازار بورس شد و در آن سرمایه‌گذاری کرد، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس به دو دسته تقسیم می‌شود:

  • سرمایه‌گذاری مستقیم
  • سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

سرمایه‌گذاری مستقیم چیست؟

سرمایه گذاری مستقیم به این معناست که سرمایه‌گذار شخصا وارد بازار می‌شود و سرمایه‌گذاری می‌کند. در این روش هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کس می‌تواند خودش به تنهایی وارد تمام بازارهای مالی شامل طلا، سکه، ارز، زمین و ساختمان، ارز دیجیتال، بورس و… شود و در کنارش از مشورت یک مشاور هم استفاده کند.

در سرمایه گذاری مستقیم فرد باید خودش اطلاعات کافی درمورد سرمایه‌گذاری‌اش داشته باشد و برای مدیریت سرمایه‌اش زمان بگذارد. به علاوه اینکه تمام ریسک احتمالی سرمایه‌گذاری را به گردن بگیرد.

 چرا که در تمام بازارهای مالی نوساناتی وجود دارد که اگر کسی اطلاعات لازم در خصوص سرمایه گذاری در آن بازار را نداشته باشد، ممکن است ضررهای شدیدی متحمل شود یا حتی کل سرمایه‌اش را از دست بدهد. این موضوع تمام بازارها را در برمی‌گیرد، هم طلا و ارز، هم ارز دیجیتال و هم بورس.

گذشته از بقیه بازارهای مالی، سرمایه گذاری مستقیم در بورس نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌های مستقیم، هم نیاز به دانش بیشتری دارد، هم صرف زمان برای مدیریت سرمایه، هم ریسک بالاتر و هم سود بیشتر!

بنابراین اخیرا توجه سرمایه گذاران بیشتر به سمت سرمایه گذاری در بورس رفته و تمایل دارند از این بازار بیشتر بدانند. خصوصا جوانان که ریسک پذیرتر هستند و می‌توانند برای یادگیری روش های سرمایه گذاری وقت بیشتری بگذارند.

کسی که می‌خواهد شخصا وارد بازار سرمایه گذاری در بورس شود، کافیست به یکی از کارگزاری‌های معتبر مراجعه کند، کد بورسی بگیرد و بعد به صورت حضوری، تلفنی یا اینترنتی خرید و فروش انجام دهد

ویژگی‌های سرمایه‌گذاری مستقیم

  • سرمایه‌گذار شخصا وارد معاملات بورس و خرید و فروش سهام می‌شود
  • معامله‌گر می‌تواند با استفاده از روش‌های تلفنی، آنلاین و حضوری خودش اقدام به خرید و فروش سهام و تشکیل پرتفوی کند
  • نیازمند آگاهی، دانش و تجربه کافی در مورد بازار، صنایع و اقتصاد کشور است
  • نیاز به روحیه ریسک‌پذیری دارد
  • فرصت و زمان کافی برای رصد بازار و معاملات نیاز دارد.
  • سرمایه‌گذاری غیرمستقیم چیست؟

    در سرمایه گذاری غیر مستقیم، سرمایه گذار اختیار سرمایه‌اش را به شخص یا نهاد دیگری واگذار می‌کند تا از طرف او وارد بازار سرمایه شود. این روش سرمایه‌گذاری مناسب کسانی است که دانش کافی از بازارهای مالی ندارند یا نمی‌توانند وقت لازم را برای مدیریت سرمایه‌شان صرف کنند و یا قدرت ریسک پذیری بسیار پایینی دارند و ترجیح می‌دهند از طریق یک روش مطمئن وارد بازار معاملات بورسی شوند.

  • در این روش، سرمایه‌گذار بعد از بررسی وضعیت بازدهی و ریسک صندوق های سرمایه گذاری و سبدهای مختلف و همچنین بررسی سابقه مدیران آن‌ها، سرمایه‌گذاری می‌کند. در واقع سرمایه‌اش را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا از طرف او عملیات خرید و فروش سهام را انجام دهند. به این ترتیب سرمایه‌گذار دیگر کاری به وضعیت بازار و چالش‌های آن ندارد و لازم نیست زمان زیادی صرف رصد بازار کند یا نگران شرایط مختلف سیاسی و اقتصادی باشد. در عوض آن صندوق یا سبد، هزینه کمی را بابت مدیریت سرمایه‌ای که ارائه می‌دهد از سرمایه‌گذار دریافت می‌کند.

  •  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی