مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

نکاتی که قبل از خرید غذای گربه باید بدانیم

چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، ۰۴:۲۴ ق.ظ

غذای گربه چیست؟ هر گربه ای یک حیوان بی نظیر بوده و سزاوار یک ماده غذایی ویژه برای رفع نیازهای خاص خود است. سلامتی گربه شما قطعا چیزی است که از تغذیه وی نشات می گیرد. لذا شما باید از همان ابتدا باید به فکر سلامتی حیوان خانگی تان باشید و از نظر تغذیه به او برسید. این کار را از همان ابتدا باید شروع کنید. گربه ها به مواد مغذی خاص در رژیم غذایی خود نیاز دارند. 

 

نیازهای اصلی تغذیه‌ای گربه‌ها

یکی از بهترین راه‌ها برای سالم و شاد نگه‌داشتن گربه‌ها تغذیه خوب آن‎ها است. گربه‌ها برای رشد، حفظ سلامت بدن خود، فعال بودن و جلوگیری و بهبودی از بیماری یا آسیب به تمام مواد مغذی مناسب به میزان لازم نیاز دارند. یکی از بهترین راه‌ها برای سالم و شاد نگه‌داشتن گربه‌ها به تغذیه خوب آن‌ها بستگی دارد. گربه‌ها برای رشد، حفظ بدن خود، فعال بودن و جلوگیری و بهبودی از بیماری یا آسیب به تمام مواد مغذی مناسب نیاز دارند.

با توجه به ضروری بودن تغذیه سالم، صاحبان حیوانات خانگی از جمله گربه باید بدانند که در غذای گربه‌ها چه موادی وجود دارد. در ادامه به تشریح و توضیح نیازهای اصلی تغذیه‌ای گربه می‌پردازیم.

مواد مغذی اجزای رژیم غذایی هستند که وظایف خاصی را در بدن انجام می‌‍دهند. گربه‌ها می‌توانند موادمغذی موردنیاز خود را از مواد مختلف دریافت کنند. به‌عنوان مثال: کلسیم (یک ماده مغذی) می‌تواند از موادی مانند استخوان قلم، پودر استخوان، محصولات لبنی، بافت اندام‌‎ها، گوشت، گیاهان، حبوبات و یک مکمل معدنی تهیه شود.

پروتئین، چربی‌های ضروری، انواع ویتامین، کربوهیدرات، موادمعدنی آب از جمله نیازهای تغذیه‌ای گربه‌ها در تمامی رده‌های سنی می‌باشد. تنها تفاوتی که در این قضیه وجود دارد، وجود تفاوت در میزان مصرف این مواد به ویژگی‌های خاص جسمانی و نیازهای خاص بدن گربه بستگی دارد.

انرژی از نظر فنی یک ماده مغذی نیست. اما همچنان بخش مهمی از رژیم غذایی گربه و سایر موجودات است. انرژی رژیم غذایی، که بر حسب کیلوکالری (کالری) اندازه گیری می‌شود، از چربی‌ها ، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها تامین می‌شود.

 

چه عناصر غذایی در غذاهای گربه بد است؟

این‌که گربه‌ها به مقادیر خاصی از غذا برای تامین انرژی و توان خود نیاز دارد امری بدیهی است.

اما نکته مهم در این قضیه توجه به موادی است که گربه‌ها به آن حساس بوده و با خوردن آن دچار مشکلات مختلفی خواهند شد. پس در انتخاب نوع تغذیه و خوراک گربه باید بسیار توجه کرد.

مصرف پروتئین بیش از حد و یا غذاهای پروتئینی بی‌کیفیت می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌های کلیوی در سگ شوند. ویتامین ‌A از جمله ویتامین‌های ضروری برای بدن است اما باید بدانید که مصرف بیش از حد ماده برای گربه می‌تواند سبب مسمومیت‌ و بروز و ایجاد بیماری‌های مختلف در گربه شود.

به‌طور کلی می‌توان گفت بدن گربه‌ها به موادی مانند شکلات، انجیر و کشمش، سیر، پیاز، نوشیدنی‌های کافئین‌دار، الکل و تخم مرغ خام حساسیت دارند و خوردن این مواد می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌ها و مشکلات عدیده‌ای در بزرگسالی برای حیوان گردند.

 

نکاتی که قبل از خرید غذای گربه باید بدانیم

- قبل از خرید غذای گربه  از ارزش غذایی مواد خوراکی آگاه باشید.

- بهتر است در رژیم غذایی هم غذای خشک گنجانده شود هم غذای تر. به این تربیت دیگر گربه مشکل یبوست یا عدم دریافت مواد لازم را نخواهد داشت.

- بهتر است علایق گربه‌ را در هنگام تهیه غذا در نظر بگیرید تا اشتیاق کافی برای خوردن آن را داشته باشد.

- شکلات، شکر، افزودنی‌های خوراکی مانند رنگ و ادویه و چاشنی، الکل و مخمر، نوشیدنی‌های گازدار و کافئین‌دار نباید در ترکیب مواد خوراکی گربه وجود داشته باشند.

- به سن، نژاد، وضعیت جسمانی و میزان تحرک گربه برای خرید غذای او توجه داشته باشید.

- بهتر است غذای گربه را یکباره در اختیار او قرار ندهید و جیره غذایی او را تقسیم‌بندی کرده و در چند وعده در اختیار او قرار دهید.

- به میزان بودجه خود برای انتخاب غذا توجه نمایید.

- مشخص کنید که غذای گربه خارجی برای گربه شما بهتر است یا غذای مشابه تولید داخل

- تخم مرغ، گوشت قرمز و گوشت مرغ را به‌صورت پخته شده در اختیار گربه قرار دهید این باعث می‌شود میکروب‌های احتمالی این مواد نابود شده و برای سلامتی گربه، خطری نداشته باشند. این عمل همچنین سبب می‌شود تا منعی برای جذب ویتامین بیوتین وجود نداشته باشد.

خرید غذای گربه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۱۹
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی