مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

مسواک زدن گربه + قیمت مسواک گربه Digipet

يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۲:۵۹ ق.ظ

مسواک زدن دندان سگ و گربه و استفاده از مسواک مخصوص حیوانات مسئله مهمی است که موجب سلامت دهان و دندان حیوانات و افزایش طول عمر آنها می‌گردد و توصیه می‌شود به صورت روزانه، منظم و صحیح انجام گیرد.

مهمترین کاری که می‌توان در زمینه رعایت نظافت و بهداشت دهان و دندان  حیوانات خانگی انجام داد، مسواک زدن دندان حیوانات خانگی مانند سگ و گربه  است. 

سگ ها و گربه هایی که به صورت مرتب برایشان مسواک مخصوص حیوانات زده می‌شود، دهان و دندان های سالم تری خواهند داشت، شاداب تر هستند و طول عمر بیشتری دارند.

در میان انواع نژاد سگ خانگی، هر چه نژاد سگ کوچکتر باشد بیماری های لثه و دندان در آنها شایع تر خواهد بود بنابراین مسواک کردن دندان ها در این نژادها از اهمیت بیشتری برخوردار است.   

حیوانات معمولاً در هنگام مسواک زدن، مقاومت می‌کنند پس بهتر است حیوان خانگی خود را از سنین پایین به این اتفاق عادت دهید تا در سنین بالاتر با مشکل رو‌به‌رو نشوید.

مسواک زدن دندان سگ و گربه را با رعایت یک سری نکات کلیدی مانند استفاده از مسواک مخصوص حیوانات، هفته ای دو الی پنج دفعه انجام دهید تا مطمئن شوید که تلاش شما برای مسواک زدن دندان های حیوانتان مفید بوده است.

 

علت مسواک زدن دندان گربه

  •  جلوگیری از جرم های دندانی زرد و یا قهوه ای رنگ ایجاد شده برروی دندان ها 
  • جلوگیری از خون ریزی دهان و یا لثه ها 
  •  جلوگیری از مشکلات بالقوه ای چون پلاک، تجمع جرم و رسوب، انواع بیماری‌ های لثه مانند قرمز رنگ شدن یا التهاب لثه، دندان‌ های شکسته، افتاده یا لق شده و آبسه‌ ها
  • جلوگیری از ایجاد هر توده غیر عادی در دهان 
  • جلوگیری از ابتلای حیوان به بیماری‌های لثه مانند بیماری ژینژیویت (Gingivitis) و پریودنتیت (Periodontitis)
  • سلامت دهان و دندان  

 نشانه آمادگی گربه برای مسواک زدن 

در حین تلاش برای  مسواک زدن دندان گربه، زمانی که حیوان در مقابل این کار مقاومت نکرد و واکنش نشان نداد یعنی آماده است؛ سعی کنید همیشه زمان مناسبی را برای انجام این کار انتخاب کنید.

نحوه صحیح مسواک زدن گربه

در زمان مسواک زدن دندان گربه ها لازم نیست که تمام دندان های آنها را ببینید و دهانشان را کاملا باز کنید؛زیرا این کار را  دوست ندارند و از خود مقاومت نشان می‌دهند.

برای این کار در ابتدا باید به اطراف دهان حیوان دست بزنید و گوشه لب های او را به حالت نوازش لمس کنید؛

اگر از همان ابتدا با لمس کردن از خود مقاومت نشان داد و یا حرکتی انجام داد که نشان دهنده نارضایتی او بود، بهتر است تا زمانی که آمادگی لازم را پیدا کند، این کار را شروع نکنید.

در قدم اول مسواک را به او نشان بدهید و اجازه دهید آن را بو بکشد؛ حال می‌توانید با کشیدن آرام سر او به عقب، دسترسی به همه دندان های حیوان را برای خود محیا سازید؛

پس از نوازش اطراف دهان او، با یک دست جلوی دهان حیوان را گرفته و با دست دیگر خود، لب های کناری او را بالا بزنید؛

دست خود را کمی روی دندان های کناری و سپس کمی روی لثه هایش بکشید؛ پس از آن کمی خمیر دندان روی انگشت خود بریزید و جلوی دهان و بینی حیوان خانگی خود بگیرید تا از بو یا مزه ی آن خوشش بیاید؛

سپس خمیر دندان را روی مسواک مخصوص حیوانات بزنید و همان کاری که قبلا با دست روی دندان ها انجام دادید، این بار با مسواک تکرار کنید.

مسواک را خیلی آرام روی دندان ها بکشید و مراقب باشید لثه ها زخمی نکنید.

این کار را زیر یک یا دو دقیقه انجام دهید زیرا ممکن است حیوانتان را اذیت کنید و باعث شوید دفعه بعد از مسواک زدن فرار کند اما سعی کنید در هر بار تعداد دندان‌ های بیشتری را مسواک کنید. 

پس از اتمام کار با یک تشویقی حیوان خود را تشویق کنید تا دفعه بعد مشتاق انجام این کار باشد.

 

قیمت مسواک گربه Digipet

قیمت مسواک گربه با توجه به ویژگی های مثل برند، کیفیت و نوع مسواک متفاوت است. برای خرید مسواک گربه با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه دیجی پت مراجعه کنید و با بررسی قیمت مسواک گربه Digipet محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

قیمت مسواک گربه Digipet

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۳۰
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی