مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

سگ شیتزو تریر

شنبه, ۵ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۱۸ ب.ظ

 

شیتزو تریر (Shih Tzu) در حقیقت نژادی میکس محسوب می‌شود، شیتزو کراس از نوع ترکیبی گونه شیتزو با یکی از سگ‌های گونه تریر تشکیل شده است و به دلیل جثه ریز و سازگاری با زندگی آپارتمانی در ایران بسیار پرطرفدار و محبوب به شمار می‌رود

از آنجایی که سگ شیتزو تریر از دسته سگ‌های عروسکی به شمار می‌رود، مانند دیگر سگ‌های عروسکی و مینیاتوری نیازمند رژیم تغذیه ای خاص است تا همیشه سالم بماند.

از آنجایی که سگ‌ شیتزو تریر سوخت‌وساز بدنی بالایی دارد، در مقایسه با سگ‌های بزرگ‌تر، به انرژی بیشتری در طول روز احتیاج دارد.

اغلب سگ‌های عروسکی همانند شیتزو تریر مستعد ابتلا به افت قند خون هستند، از این جهت نباید مدت طولانی گرسنه بمانند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که غذای سگ شیتزو کراس را در ۲ وعده و یا بیشتر تقسیم کرده و به او بدهید.

 

 

غذای توله سگ شیتزو | زیر ۲ ماه

تمام توله‌ سگ‌ها تا سن ۲ ماهگی یا 8 هفتگی الزامی است که در کنار مادر خود زندگی کنند و از شیر مادر تغذیه شوند تا در زمان بالغ شدن، سیستم ایمنی قوی‌ای داشته باشند؛ بنابراین وی آی پت به شما توصیه می‌کند که از خریدن توله سگ شیتزو تریر که سنی کمتر از ۲ ماه دارد، اکیدا خودداری کنید!

اگر که به هر دلیلی مجبور شدید تا از یک توله شیتزو کوچک نگهداری کنید، می‌بایست از شیر خشک مخصوص توله سگ و همچنین غذای خشک مخصوص توله سگ استفاده کنید و از دادن شیر گاو و بز به توله شیتزو خود اکیدا خودداری کنید.

 

غذای شیتزو | 3 تا 10 ماه

از سن 3 الی 4 ماهگی به بعد ضروری است که کم‌کم تعداد دفعات غذای دادن به توله سگ شیتزو تریر را به ۳ بار در طول روز، کاهش بدهید؛ زیرا سگ‌های نژاد شیتزو تریر از این سن به بعد مستعد ابتلا به اضافه وزن و چاقی هستند.

توله شیتزو‌ها به مقدار بیشتری انرژی و کالری نیاز دارند و به همین دلیل می‌بایست به آنها غذای مخصوص توله سگ بدهید. به خاطر داشته باشید که هرگز نباید غذای سگ بزرگسال را به توله‌ سگ‌ها بدهید، زیرا این غداها از نظر اصول نغذیه‌ای برای توله‌های در سن رشد اصلا مناسب نمی‌باشد.

 

مقدار غذای سگ شیتزو تریر بالغ

شیتزو تریر از ۱۲ ماهگی به بعد یک سگ بالغ و بزرگسال به شمار می‌آید، اما توصیه می‌شود که از سن ۱۰ ماهگی به بعد، کم‌کم شروع کنید به او غذای بزرگسال بدهید تا از چاقی و اضافه وزن شیتزو جلوگیری کرده باشید. از سن 1 سالگی به بعد دادن ۲ الی 3 وعده غذا به طور روزانه برای شیتزو تریر کافی می‌باشد.

مقدار غذای سگ شیتزو تریر بالغ به به عواملی همچون: سن سگ، وزن و نوع غذا بستگی دارد. شما می‌توانید از جدولی که روی بسته بندی غذای سگ‌تان درج شده است استفاده کنید.

اما در کل، یک سگ شیتزو تریر بالغ به طور میانگین، روزانه به نیم تا ۱ فنجان کامل غذای خشک سگ مرغوب احتیاج دارد.

بسیاری از صاحبای سگ شیتزو علاقه‌مند هستند که برای سگ خود وقت بیشتری صرف کنند و برای آن آشپزی کرده و غذای خونگی به او بدهند. از دلایل این کار می‌تواند گران شدن و نایاب شدن غذای خشک خارجی و یا علاقه واقعی به دادن غذای تازه و باکیفیت به سگ شیتزو تریر جذاب‌شان است.

نکته بسیار ارزشمندی که لازم است به آن توجه کنید این است که غذای خانگی‌ای که شما می‌پزید تنها در صورتی می‌‌‌تواند برای سگ شیتزو مفید واقع شود که تمام نیازهای تغذیه‌ای سگ شما را به خوبی تامین کند و ترکیبات و مقدار مواد غذایی به کار رفته، اصولی باشد. که برای فهمیدن اصول تهیه غذا برای شیتزو خود می‌توانید از وی آی پت کمک بگیرید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۵
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی