مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

مجله ای برای شما

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست

بروزترین مطالب سراسر جهان جلوی چشمان شماست. این نطالب را از دست ندهید!

پارک سگ مسنطیلی مناسب

سه شنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۳ ب.ظ

پارک سگ مستطیلی

احتمالا فکر میکنید حبس محدود کردن سگ  برای گشت زدن تو خونه کار ظالمانه ایه و باید بذارید برای خودش راحت تو خونه بچرخه ، ولی اگر یه سگ مودب و حرف گوش کن میخواید باید حتما از پارک سگ برای اموزش دادنش داشته باشید چون تاثیر زیادی برای تربیت و حرف گوش بودنش داره .

 

پارک سگ چیه ؟

پارک سگ یا محوطه بازی سگ یه حصار فلزی یا پلاستیکی بدون سقفه که فضای فعالیت سگ رو محدود میکنه ، برعکس باکس و جعبه که فضای کمی داره و برای حمل و جابجایی و نگهداری موقت استفاده میشه ، پارک فضایی برای راه رفتن و بازی کردن به سگ میده و برای مدت طولانی‌تری میشه سگ رو داخلش قرار داد تا سرگرم باشه . یه سری از پارک های سگ قابلیت این رو دارن که کوچیک و بزرگ بشن قطعاتش از هم جدا بشه که برای مسافرت رفتن کاملا مناسبن . پارک و محوطه بازی سگ رو میتونید داخل خونه یا توحیاط و فضای بیرون قرار بدید ؛ اما اگه پارک رو خواستید بیرون از خونه بذارید حواستون به آب و هوا و بارندگی باشه تا یه موقع سگ بامزتون اذیت نشه ، همینطور جنس پارک باید طوری باشه که در برابر رطوبت مقاوم باشه و زنگ نزنه مخصوصا برای شهرهای شمالی که رطوبت زیاده  و پارک سگ انواع و شکل های مختلفی دارد که یکی از این مدل ها پارک سگ مستطیلی است که به راحتی در همه جا قابل استفاده است

 

پارک سگ چه اهمیت برای تربیت کردن سگتون داره ؟

پارک نگهداری سگ برای توله سگ و تربیت و آموزشش ضروری و لازمه ؛ اما به این معنی نیست که وقتی سگتون بزرگ شد دیگه نیازی بهش ندارید .تو موقعیت های مختلف مثلا وقتی خونه نیستید یا سگتون مریضه و باید فعالیتش محدود باشه هم می‌تونید از پارک سگ استفاده کنید . خلاصه کاربرد پارک سگ چیزی فراتر از یک پارکه و میتونه به صاحب سگ خیلی کمک کنه هم برای اموزش و هم برای نگه داری .

مزیت های پارک سگ :

  • با داشتن یک پارک سگ در واقع شما برای سگتون یه حریم مشخص کرده اید و داشتن این حریم در تربیت توله سگ هاتون تاثیر بسزایی داره .
  • سگ درون پارک سگ احساس امنیت بیشتری داره و اونجا رو مثل خونه خودش امن میدونه و از میزان شیطنت های نابجاش کم میکنه .
  • سگ ها داخل پارک سگ یاد میگیرن که کارهای خطرناک انجام ندن و شما میتونید  به بقیه کارهاتون برسید در حالی که از امنیت سگتان مطمئن هستید . اما نباید مدت تنها گذاشتن سگ درون پارک سگ خیلی زیاد باشد چون خسته میشه وامکان داره خرابکاری کنه .
  • از مزیت های پارک سگ شیشه ای اینه که دید ۳۶۰ درجه به سگ ها میده و مدت بیشتری سرگرمشون میکنه و اینکه به راحتی هم جدا نمیشه تا سگ بتونه ازش بیرون بیاد .
  • اگر قصد دارید حیوان خانگی جدیدی بیارید و با سگتون اشناش کنید ، پارک بازی بهترین محیطیه که میتونید این کار را انجام بدید ، بخاطر اینکه هم محیط امن سگ شماست و هم حیوان جدید رو تو یه محیط امن قرار میدید .

 

راهنمای خرید پارک سگ :

  • سعی کنید پارک هایی رو خریداری کنید که سایزشون قابل تغییر باشه. با توجه به رشد توله ها این مورد برای اونا مهمه ، بهتره ببینید وقتی سگتون بزرگ شد چه اندازه ایه که میتونید از دامپزشک یا ادمی که کامل بلده بپرسید .
  • پارک های قابل حمل و جمع شدن انتخاب بهتری هستند.
  • پارک ها باید متناسب با سایز و نیاز سگ باشن و نه پارک بزرگ و نه پارک کوچک توصیه نمی شه .
  • با توجه به محل و نوع استفاده جنس پارک را انتخاب کنید مثلا افراد سکن مناطق مرطوب باید از جنس های استفده کنن که زنگ نزنه .
  • حتما داخل پارک از اسباب بازی و تشویقی سگ استفاده کنید .
  • بهتر است ارتفاع پارک ۲ تا ۳ برابر قد سگ باشه تا نتونه راحتی بیرون بیاد .

 

با عشق و احترام، با سگ‌ها رفتار کنید

سگ خود را ثبت نام کنید و تگ آدرس و مشخصات به گردنش آویزان کنید. در بعضی از شهرهای دنیا، می‌توانید به مراکز مربوطه مراجعه کنید و سگ را به نام خود ثبت کنید تا به عنوان مالک اصلی آن شناخته شوید. همچنین می‌توانید یک تگ مخصوص برای سگ آماده کنید که شامل اطلاعات لازم از جمله اطلاعات تماس شما است.

۲. با سگ خود، با احترام رفتار کنید. هرگز از روش‌های تنبیه فیزیکی استفاده نکنید و هرطور که دوست دارید با سگ‌ها رفتار نکنید. برای نمونه یک اسم قابل احترام برای سگ انتخاب کنید و از اسامی عجیب و ترسناک و غیرمعمول استفاده نکنید برای مثال قاتل یا روانی. انتخاب اسم، تأثیر زیادی در نحوه‌ی برخورد و رفتار دیگران با سگ دارد.

اگر سگ، رفتار نادرستی دارد، شرایط پیش آمده را مجددا بازبینی کنید و بررسی کنید که کدام عکس‌العمل شما یا نشان‌ندادن کدام رفتار صحیح، باعث ایجاد این بدرفتاری شده است.

۳. فراموش نکنید که سگ‌تان مجموعه‌ای از نیازهای اساسی دارد که باید تأمین شود. برای نمونه باید دسترسی کامل به توالت داشته باشد تا بدون کثیف‌کردن خود و خانه، این کار را انجام دهد. نگه‌داشتن سگ در لانه برای مدت طولانی بدون ارتباط با انسان‌ها، کاری غیرانسانی است. به سگ‌ها فرصتی برای آزادبودن و برقراری ارتباط بدهید.

۴. حتما مکان خواب مناسب و راحتی برای سگ در نظر بگیرید که دمای مناسبی داشته باشد. بیرون نگه‌داشتن سگ‌ها در روزهای آفتابی و داغ تابستان یا روزهای سرد زمستانی بدون اینکه حفاظی در برابر آب‌وهوا داشته باشند، ممکن است به سگ‌ها آسیب بزند یا حتی آنها را بکشد. بهتر است که در شرایط آب‌وهوایی خاص، سگ را به داخل خانه ببرید، ولی اگر برای‌تان ممکن نیست، جای مناسب همراه با آب کافی برای سگ در نظر بگیرید.

۵. رابطه‌ای مملو از عشق و احترام دوطرفه با سگ برقرار کنید. اگر با سگ‌ها به درستی رفتار کنید، تا ابد شما را دوست خواهند داشت. حتما زمانی را برای گذراندن با سگ‌تان در نظر بگیرید. مسئولیت‌های خود را بشناسید. هرچقدر زمان بیشتری باهم طی کنید، روابط بهتری خواهید داشت.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۱۵
شاه پسند عتذتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی